muy nuboso
  • Màx: 23°
  • Mín: 15°
22°

Preocupació per la baixada de vendes de reserves al Regne Unit

Balears registra una caiguda del 34 per cent per a l'estiu del 2004

El tradicional «Spain a countri briefing», que organitza Turespaña a la World Travel Market de Londres, es convertí ahir en un autèntic cop fort per a les expectatives dels hotelers de les Balears, ja que les previsions de la consultora AC Nielsen i dels touroperadors no són gens positives respecte dels interessos turístics de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

El director de l'OET de Londres, Manuel Büttler, donà a conèixer les darreres dades sobre vendes de reserves, indicant que les Balears hi acumulen una caiguda del 34% per a l'estiu vinent i d'un 39% per a aquest hivern.

Les causes d'aquesta minva significativa en el mercat britànic s'han de cercar en la minva de la confiança dels consumidors al Regne Unit; en la depreciació de la lliura respecte del dòlar; i en la caiguda progressiva del poder adquisitiu de les famílies, que aquests darrers dies s'ha vist agreujada per l'augment dels tipus d'interès aprovat pel Banc d'Anglaterra.

Les xifres per a l'estiu indiquen que si a nivell general les Balears acumulen un descens del 34 per cent, Mallorca pateix una caiguda del 26 del cent, Menorca d'un 41% i Eivissa d'un 35%.

Per contra, les vendes de reserves per a l'hivern sofreixen una caiguda en el conjunt global de les Illes del 39%, però Mallorca és la que registra una davallada més espectacular, fins al 97%, mentre que Eivissa suma un 38% i Menorca registra una alça del 10%.

Els touroperadors My Travel, Cosmos, First Choice, TUI (Thomson), Thomas Cook (JMC) no es mostren gaire optimistes, però confien que el mercat reaccioni després de les festes de Nadal, tal com assenyalà ahir el cap de Producte de My Travel, Philip Poile.

El director de Turespaña, Javier Piñanes, com també el director de l'Ibatur, Juan Carlos Alia, indicaven que d'una manera semblant al que ha succeït amb el mercat alemany, «esperam formalitzar amb els touroperadors acords publicitaris per aconseguir incentivar les vendes de reserves; la situació és delicada, però queda temps per recuperar el mercat perdut», comentaren tots dos en la trobada organitzada per Turespaña.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris