nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín:

Col·locades les bigues del pont alt del tren en una complicada tasca

La carretera de Manacor es tallà a l'altura de Petra i hi hagué retencions

Sis hores més tard del previst, sobre les 17 hores, s'iniciaven les tasques de col·locació de les bigues del nou pont elevat del tren a la carretera Palma Manacor a l'altura de l'encreument de Petra. Va ser una tasca molt complicada que provocà algunes retencions i per a la qual, fins i tot, s'hagué de tallar el tràfic en el moment, en què els camions descarregaven el material. I és que portaven quatre bigues de 25 metres de longitud amb un pes de 65 tones.

Aquestes bigues sostindran el pas elevat en la confluència de la carretera Manacor amb la de Petra. El pas disposa de dues obertures inferiors, on circularà el ferrocarril i el ramal de la carretera Petra-Manacor, i d'un pas elevat per a la carretera de Palma-Manacor.

Per a la col·locació, fou necessària la utilització de dues grues de 200 tones cada una. Una d'elles operava des de baix del pont i l'altre des de dalt. L'operació va mobilitzar molts de treballadors i va aixecar les mirades curioses dels que circulaven per la carretera. Fins i tot alguns s'aturaren a badar.

Estava previst que les tasques començassin a les 11 del matí, però fou impossible perquè el vaixell que transportava els materials i els camions es retardà. A més, quan arribà, a causa de la pluja, la Guardia Civil no els va deixar partir. Per això, ahir no se sabia si es podrien acabar d'instal·lar totes les bigues.

Així, l'operació consistia en la col·locació de dues bigues a cada una de les dues obertures de l'estructura. Cada parell de bigues estava previst que s'instal·làs de forma que una es fixàs des de l'extrem del pont fins a la pila central, i l'altra des de la pila central a l'altre extrem del pont. Durant una estona, hi hagué una sèrie de retencions. Sobretot en el moment, en què es va haver de tallar el trànsit, perquè els camions poguessin descarregar el material.

La finalització de la línia Inca-Manacor que recupera l'històric traçat ferroviari està prevista per a la propera primavera, i unirà Manacor amb Palma amb 58 minuts. Es tracta d'una via moderna adequada a les actuals característiques de l'explotació ferroviària.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris