nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
14°

Les denominacions d'origen del vi són poc conegudes fora de Balears

Un estudi d'Economia revela que la demanda creix a Mallorca

J.T. Palma.
Les dues denominacions d'origen (DO) del vi de Mallorca, Binissalem i Pla i Llevant, són molt poc conegudes fora de les Balears, però han aconseguit consolidar un important mercat a l'Illa i han incrementat la seva presència en establiments turístics d'alt nivell. Així es desprèn d'un estudi de la Conselleria d'Economia en el qual s'analitza l'oferta a Catalunya de diferents productes illencs.

Segons el treball encarregat per l'Institut Balear de Desenvolupament Industrial, el vi de les Balears té a Catalunya «una certa imatge de vi de taula» i les DO són «molt poc conegudes». La pràctica totalitat de la producció del vi mallorquí es consumeix a l'illa i existeixen dificultats d'implantació a Menorca i a Eivissa.

A Mallorca s'ha produït un creixement de la demanda i se n'ha incrementat la presència en establiments turístics d'alt nivell. Els segments més atrets són els mallorquins interessats pels productes autòctons, els turistes -sobretot alemanys- de segment alt i el públic atret per la qualitat i la diversitat. Fora de les Illes, en canvi, es desconeix el producte i la seva imatge està poc definida.

L'estudi avança que el procés d'implantació d'aquest producte al mercat català es preveu «lent, difícil i molt limitat», per l'escassa producció i l'elevat cost del transport, entre altres factors. Amb tot, s'apunta que «la introducció es pot veure afavorida per la tendència general de cercar productes locals amb DO» i per la «proximitat cultural».

A diferència del vi, la sobrassada i el formatge produïts a les Balears tenen una major implantació al mercat català tot i que també pateixen entrebancs.

En el cas del formatge, les Balears són un mercat consolidat, amb una venda majoritària i estable. A la Península, en canvi, el volum de vendes és petit per la competència. Algunes empreses del sector disposen de distribuïdors a Catalunya que comercialitzen els seus productes i altres fan venda directa. De l'estudi es desprèn que el coneixement del formatge de Maó a Catalunya «augmenta».

Pel que fa a la sobrassada, el principal mercat són les Balears i tant a la Península com a la resta d'Europa -sobretot a Alemanya i França- el nivell d'introducció varia segons les empreses. Al Principat, alguns fabricants ja fa anys que estan introduïts i, segons l'anàlisi, «les empreses amb més volum de producció i preu més competitiu, tenen més expectatives de potenciar els seus productes a Catalunya».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris