La magistrada del Jutjat Penal número 6 de Palma, Begoña Guardo Laso, condemnà a dures penes de presó els tres individus que el passat estiu participaren, en una mateixa setmana, en l'assalt a tres entitats bancàries de Mallorca.
La jutgessa els imposa penes que sumen, en total, 25 anys de presó. Els condemnats són Juan Carlos García Antúnez, Jesús Pozo Catalina i Andrés Muga Ortega. Els dos primers són naturals d'Euskadi, mentre que el tercer acusat va néixer a Santander. Juan Carlos García Antúnez, segons la sentència, complirà nou anys i vuit mesos de presó com autor de dos delictes de robatori consumats i un altre en grau de temptativa. El seu company Jesús Pozo Catalina ha estat condemnat a vuit anys i mig de presó, mentre que el tercer acusat, Andrés Muga Ortega, complirà set anys de reclusió.
La sentència declara provat que els tres acusats s'intal·laren a Mallorca el passat mes d'agost. Jesús Pozo, abans de cometre els assalts, comprà a Palma dues pistoles d'aire comprimit del calibre 4.5.
El primer assalt es realitzà el dia 20 d'agost a la sucursal de Sa Nostra situada a la zona turística de Santa Ponça. La jutgessa ha declarat provat que Juan Carlos García i Jesús Pozo van ser-ne els atracadors. El següent assalt es va realitzar tres dies després a l'oficina bancària de la Banca March de Calvià. El tercer robatori es va efectuar el dia 27 a l'oficina de Bancaja de l'Arenal.