nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín:
14°

Economia qualifica de «tercermundista» l'aeroport per no disposar d'hangar

El vicepresident Sampol denuncia la manca d'infraestructures per a les aerolínies

92564

Son Sant Joan no disposa d'hangar de manteniment malgrat el pes que té en el trànsit aeri dins l'Estat.


El vicepresident del Govern, Pere Sampol, i el director general d'Economia, Antoni Monserrat, criticaren ahir la manca d'infraestructures perquè les companyies aèries puguin tenir a les Balears les seves bases d'operacions. Monserrat manifestà que el fet de no comptar amb un hangar de manteniment per als avions converteix Son Sant Joan en «tercermundista».

Antoni Monserrat digué que les Balears són la comunitat amb més bases d'aerolínies de l'Estat espanyol, fet que el converteix en «columna vertebral de la indústria aeronàutica». Segons els responsables de la Conselleria d'Economia, «el Govern no pot girar l'esquena i no per donar subvencions, sinó per aconseguir que disposin dels mitjans adequats».

El director general d'Economia assenyalà que des del 1988, amb la fallida de la companyia Spantax, desaparegué «l'hangar de manteniment més important de la Mediterrània i fa anys que estam en una situació de paràlisi en relació a la construcció d'aquesta infraestructura». Monserrat explicà que en l'actualitat moltes xàrters s'estan convertint en línies regulars i les bases ja s'estan establint a altres indrets de l'Estat.

El vicepresident del Govern digué que la indústria aeronàutica viu un «moment apassionant» que repercuteix directament en l'economia balear, amb un tarannà netament turístic. Pere Sampol titllà «d'estratègic» aquest sector, ja que acull uns 4.000 treballadors, «un col·lectiu més gran que la indústria del calçat, arts gràfiques i fusta».

Sampol informà que en els darrers cinc anys s'ha produït una caiguda important dels llocs de feina, malgrat que no arriba als nivells de la crisi dels anys 1992-93.

El sector, segons Sampol, és objecte de reivindicacions polítiques per part del Govern, entre les quals s'inclouen no tan sols la construcció de l'hangar, sinó també reclamar la gestió dels aeroports; la rebaixa de les taxes aeroportuàries, que a les Balears signifiquen 60 milions d'euros anuals; la declaració de servei públic dels vols interinsulars i augmentar la formació dels treballadors del sector.

Monserrat assenyalà que l'11-S ha estat el cop més gran per a les companyies, malgrat que «les espanyoles estan passant molt bé aquesta època de turbulències», ja que no s'han donat tantes fallides com en altres països. El director general d'Economia indicà que cada any augmenta el nivell d'estacionalitat del món aeronàutic i ja s'ha acabat l'època de grans inversions per damunt de les possibilitats de les aerolínies, que han obligat a aplicar estrictes plans de reconversió.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris