algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
13°

Ib-Salut traslladarà un pacient a la Península en 3'5 hores de mitjana

Salom expressà que «el nou model de transport és pioner a tot l'Estat»


Des del gener d'enguany qualsevol accidentat de les Balears que requereixi atenció a la Península, serà traslladat amb tres hores i mitja de mitjana. Aquest temps, vàlid també per als desplaçaments entre illes, comprèn des que se sol·licita assistència fins que el pacient arriba a la Comunitat Autònoma de destí. La consellera de Salut i Consum, Aina Salom, explicà que «abans la mitjana de desplaçament estava en dotze hores, ara amb el nou transport garantim un millor servei».

La consellera, acompanyada pel gerent de l'Ib-Salut, Juli Fuster i el responsable del 061, Franscisco Morado, presentà ahir els vehicles del nou servei d'emergències sanitàries, que han tingut un cost global de 35 milions d'euros. Per primera vegada el Govern de les Balears, a través del 061, fa el seguiment del transport sanitari (urgent, programat i aeri) i el coordina sota un model integral de transport. «Aquest model de transport és pioner a tot l'Estat espanyol», digué Salom.

El transport terrestre està format per una flota de 135 ambulàncies. Aquests vehicles són de quatre tipus, per una part hi ha el transport col·lectiu, que pot traslladar fins a vuit persones, i el convencional, que en pot traslladar dues. Els altres dos tipus que s'utilitzaran per urgències, són el suport vital bàsic que compta amb 16 ambulàncies, i el suport vital avançat, que disposa de 14 vehicles. Aquest darrer tipus té la carrosseria amb cabina que separa el vehicle de la cèl·lula assistencial, «aquest nou sistema només s'usa a Madrid i als Estats Units», explicà Salom. «Per primera vegada a les Illes disposem de transport amb incubadores, per al trasllat i assistència de bebès». El cost de les ambulàncies ronda els 14 milions d'euros.

Salom explicà que «disposam de dos helicòpters cada dia de l'any amb bases als aeroports d'Eivissa i de Menorca». Aquests helicòpters tenen una capacitat de 7 places, un equipament d'un kit sanitari UCI. Cada helicòpter ha costat 3,5 milions d'euros. També es disposa d'un avió, que ha costat 4 milions d'euros, amb capacitat per a dos malalts i cinc places, amb un kit sanitari UCI.

D'altra banda, Fernando Redondo, director general d'UTE, empresa que gestiona les ambulàncies, explicà que tramita posar aquest servei a nom de l'empresa Lireba. Fins ara eren a nom de la unió, fet que no permet la llei de transports.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris