algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
15°

El CIM reclama al Govern que acceleri les obres de desdoblament pel tren

El tram, de dos quilòmetres, connectarà Petra amb Manacor en paral·lel al traçat antic

74686

El pas número 14 representa l'obra de fàbrica de més envergadura de la reobertura del traçat del tren.

C.V.


El procés de les expropiacions de finques agrícoles afectades per les obres de la reobertura de la línia ferroviària entre Inca i Manacor podria alentir l'avanç del desdoblament de la carretera C-715 a l'alçada de Petra, el qual ha de connectar aquesta localitat amb el centre urbà de Manacor i facilitar-ne l'accés.

Vista la importància que el desdoblament estigui enllestit abans que el ferrocarril arribi a Manacor, el pròxim mes de maig, el Consell de Mallorca ha demanat a la Conselleria d'Obres Públiques que acceleri les obres del desdoblament.

El desdoblament de la carretera a l'alçada de Petra fou un compromís que el Govern, a través de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), adquirí amb el Consell, en assumir les competències en matèria de carreteres. Des d'un principi se plantejà la necessitat que el projecte ferroviari i el viari avancessin paral·lelament, emperò, el «procés expropiatori podria motivar el retard en l'execució del desdoblament», han confirmat fonts de la Conselleria d'Obres Públiques.

En el cas que el desdoblament no estigui operatiu abans que arribi el tren a Manacor, «a la confluència entre la carretera de Palma i la de Petra, es podrien generar serioses retencions de trànsit, afegides al perill que comporta un encreuament transversal. Aquest problema se soluciona amb el desdoblament», explica el vicepresident del Consell, Antoni Pascual.

El projecte de desdoblament partiria de l'antiga caseta de tren de Petra, ja enderrocada, i arribaria fins a l'entrada del polígon industrial de Manacor, a través d'una rotonda. Aquesta via desdoblada té un recorregut d'uns dos quilometres de longitud. Mentrestant, la carretera principal Manacor-Palma mantindrà els dos carrils centrals i el transversal que ve de Petra tindria un sol carril amb dues voreres.

El vehicles que transitin per la carretera de Palma en direcció a Cala Rajada hauran de circular per damunt d'un pont situat en el pas 14, sota el qual passarà el ferrocarril. La construcció d'aquest pont a la confluència de la carretera C-715 permetrà que la carretera de Petra i el traçat del tren circulin paral·lelament per aquest pas inferior.

Fonts properes a la Conselleria confirmaren que el pas número 14 representa «l'obra de fàbrica de més envergadura de la reobertura del traçat ferroviari Inca-Manacor». A hores d'ara, el traçat del ferrocarril ja té instal·lats dos terços de les vies. En aquest sentit, tan sols resten per executar uns deu quilòmetres de via del total d'aquest traçat. La polèmica pel desviament del tren a Petra va provocar el retard de les obres.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris