nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:
14°

Instal·lats dos terços de les vies d'Inca a Manacor

El conseller Quetglas manté la inauguració per abril després de comprovar les obres

91134

El conseller Quetglas visità ahir les obres del tren.

LL.P.

Les obres de reobertura de la línia de tren entre Inca i Manacor avancen segons els terminis prevists i durant la visita que realitzà ahir el conseller d'Obres Públiques del Govern, Francesc Quetglas, es pogué comprovar que ja es troben instal·lades les vies al llarg d'uns 20 quilòmetres dels 30'6 del total del traçat. La bona evolució de les obres dugué Quetgles a mantenir per a finals d'abril la data d'inauguració prevista.

Un tren especial habilitat per a la visita permeté ahir arribar des de l'estació d'Inca fins a la mateixa entrada a Petra, on s'ha interromput la instal·lació de les vies per a la construcció de d'una trinxa de gairebé tres quilòmetres de longitud per la qual circularà el tren per fora del cnetre urbà. La visita acabà a les obres de construcció del pont que s'aixeca a la confluència a Manacor de la carretera C-715, que uneix Palma i Cala Rajada, que permetrà que la carretera de Petra i el traçat del tren circulin paral·lelament pel pas inferior.

Tant el conseller Quetglas com el gerent de Serveis Ferroviaris, Antoni Santos, destacaren que aquesta obra de caire estratègic «solucionarà un greu problema circulatori existent fins ara a aquest punt de la carretera de Manacor». Francesc Quetglas explicà després de la visita que «el passat dia 4 precisament es complí un any de l'inici de les obres i aquestes s'han desenvolupat sempre complint els terminis prevists tot i les freqüents pluges que han caigut durant tot el temps de les obres».

El cost total aproximat del projecte de recuperació de la línia de tren fins a Manacor ascendeix a 31.853.641'53 euros (uns 5.300 milions de pessetes). SFM preveu que el trajecte entre Palma i Manacor es pugui cobrir aproximadament en uns 58 minuts. Segons explicà el seu gerent, Antoni Santos, «els trens que cobreixin el trajecte entre Palma i Manacor no realitzaran aturades a cada una de les 15 estacions que tendrà el traçat i ara treballarem per poder establir les freqüències i horaris combinats a partir de les estacions de referència, que són les de Manacor, Inca, Santa Maria, Marratxí i Palma».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris