algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

El Pla Territorial proposa ampliar el port de Palma i millorar els accessos

La iniciativa planteja la construcció d'un dic exterior recolzat al dic de l'Oest

101138

Una de les propostes del Pla Territorial preveu traslladar tota l'activitat portuària del moll Vell fins a la zona de Ponent.

TOMEU GARCIES. Palma.
El Pla Territorial de Mallorca planteja la necessitat d'ampliar les actuals instal·lacions del port de Palma i proposa la reforma dels accessos des de la via de Cintura a la zona portuària. La nova proposta del Pla elaborada per l'empresa adjudicatària i que ha estat passada a tots els grups del Pacte de Progrés, al Consell preveu dues alternatives de desenvolupament de futur a llarg termini per al Port. De qualsevol manera, en tots dos casos, s'apunta que l'expansió del Port s'haurà de realitzar al dic de l'Oest, on es localitzen les actitivats de transport de mercaderies.

Fins i tot s'exposa que les noves aplicacions del port requeriran d'un dic exterior d'abric recolzat sobre el dic de l'Oest. La més contundent i ambiciosa de les dues propostes plantejades passaria per concentrar tota l'activitat del port als molls de Ponent. Aquesta circumstància faria imprescindible l'ampliació dels actuals molls així com la construcció d'un nou dic paral·lel a l'actual. Pels tècnics del Pla Territorial, aquesta opció «resoldria a llarg termini i d'una vegada per totes les necessitats del port i la seva relació amb la ciutat». A més, «s'alliberarien les dependències de la zona de Llevant per a usos més compatibles amb l'entorn urbà».

En aquesta proposta s'hi hauria d'incloure la construcció d'un túnel per davall de la rotonda de Portopí que posàs remei a la seva actual falta de capacitat de trànsit. A la vegada, s'evitaria que els camions pesats de trasllat de mercaderies utilitzassin el passeig marítim.

Aquesta proposta entraria emperò en clara contradicció amb el Pla Especial del Port que ha advocat per una reorganització dels serveis molt diferent, que és la que inclou el pla com a segona opció. Seguint la línia de l'Autoritat Portuària es proposa destinar el moll vell per a l'ús exclusiu de ferris. Tant les mercaderies com els creuers tindrien la seva base a la zona de Ponent.

La proposta de Pla territorial conclou que aquesta solució que consolida l'ús del moll de llevant per als fèrris dificulta trobar una sortida per comunicar el port i la ciutat. En aquest sentit, es fa referència a la necessitat de trobar una via per conjugar el projecte d'embelliment de la façana litoral plantejat per l'Ajuntament de Palma. Aquesta solució passaria per la construcció d'un tunel de 3 kilòmetres entre el Moll Vell i la via de cintura.

El Pla Territorial deixa ben clar que el desenvolupament dels projectes relacionats amb el port de Palma és competència de l'Estat central i, per tant, és qui ha d'aportar els doblers. En canvi, pel que fa a la millora dels accessos, es planteja la necessitat que s'impliquin econòmicament de les diferents administracions insulars, tota vegada que es considera que aquestes obres no només beneficien el Port i l'Ajuntament de Palma sinó tota l'Illa.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris