nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
14°

El CIM incrementarà les mesures de seguretat als túnels de Sóller i Peguera

Projecta restringir el transport de mercaderies perilloses pels passos subterranis

El Consell de Mallorca estudia amb els transportistes incrementar les mesures de seguretat dels túnels de Sóller i de Peguera. L'organisme insular pretén restringir a franges horàries determinades el trànsit dels camions amb mercaderies perilloses (gasoil, benzina, gas propà, butà, etc.) pels dos passos subterranis més importants de Mallorca. Les direccions insulars de Medi Ambient i Carreteres del Consell porten la iniciativa d'aquest projecte que pretén ser una realitat a mig termini.

Les dificultats tècniques són diferents als túnels de Sóller i de Peguera, segons explica Francesc Buïlls, director insular de Medi Ambient. El peatge del túnel de Sóller en facilita el control i, encara que compleix la legislació vigent en matèria de seguretat, aquesta es pot millorar. Així es va posar de manifest en el simulacre d'accident dut a terme el 25 de novembre. «Un accident entre dos cotxes en un túnel pot tenir conseqüències similars a un sinistre en una carretera, però un xoc amb un camió de mercaderia perillosa és molt més greu», indica Buïlls.

El túnel de Sóller, de gairebé 3 quilòmetres de longitud, ja limita la circulació del transport perillós, però el Consell pretén instal·lar-hi els mecanismes que garanteixin la seguretat. En aquest sentit, recomana a la companyia concessionària instal·lar un peatge fix també a la boca nord, extintors cada 15 metres, circuits de televisió activa, sistemes d'aigua a les dues boques, una columna seca per connectar les mànegues, equips de respiració i comparticions o càmeres d'accés restringit. També s'analitzen actuacions a llarg termini i de major envergadura, com unir el túnel amb el del ferrocarril i col·locar un equip contraincendis a les instal·lacions del pas subterrani.

L'empresa concessionària Túnel de Sóller col·labora amb el Consell de Mallorca, però s'hauran de precisar les condicions de finançament d'aquestes mesures. El director insular de Medi Ambient indica que «la concessionària n'assumirà una part i el Consell, per la seva part, està disposat a fer els passos legals oportuns, com refer el contracte o ampliar-lo». El control del túnel de Peguera, de gairebé un quilòmetre de longitud, per separar el trànsit de mercaderies perilloses del normal és més complicat, segons exposa Gonzalo Aguilar, cap insular de Carreteres. Per aquest túnel circulen gairebé 20.000 vehicles diaris, davant els 6.000 que passen pel de Sóller. En aquest pas subterrani, el Consell projecta la instal·lació de càmeres, igual que a la Via de Cintura de Palma, i informatitzar-ne la vigilància. Des d'un centre de control a Ciutat es detectaran les incidències. A més, es projecta limitar la circulació de mercaderies perilloses a hores en què no es pertorbi el trànsit.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris