cielo claro
  • Màx: 16°
  • Mín:
15°

Cort enllestirà en un any un pla d'actuacions contra catàstrofes

Implicarà un protocol d'actuació i comandament únic del batle


L'Ajuntament de Palma tindrà un pla d'emergència territorial en menys d'un any. Aquest pla permetrà combatre amb la màxima eficàcia possible totes les catàstrofes i emergències que es puguin produir a la ciutat i haurà d'establir l'organització dels serveis i dels recursos que procedeixin del mateix Ajuntament, la resta de les administracions públiques i els voluntaris de Protecció Civil.

En el text que es va aprovar dijous passat en el saló de sessions de l'Ajuntament es diu que «el Pla d'emergència territorial haurà de tenir com a principal finalitat la constitució d'un instrument eficaç per fer front a les situacions de greu risc, catàstrofe o calamitat pública que es puguin presentar dins el terme municipal de Palma, i establir la necessària estructura organitzativa».

En l'escrit també s'assegura que «el principi de coordinació entre els diferents serveis públics no suposa en cap cas subordinació entre ells, però als efectes pràctics s'establirà bàsicament un comandament únic que en aquest cas correspon al batle de Palma com a màxim responsable dels serveis municipals».

En definitiva, el que es pretén és que en el termini d'un any la ciutat disposi d'un instrument que permeti donar resposta a totes les emergències derivades dels riscs identificats al pla en tan poc temps com sigui possible i coordinar tots els serveis, mitjans i recursos de les entitats públiques i privades que existeixen a Palma.

El pla també permetrà regular de manera específica la col·laboració dels voluntaris, «que darrerament s'han mostrat com una gran ajuda a l'hora de minimitzar amb la seva acció els efectes de les catàstrofes».

El tinent de batle de protecció ciutadana de l'Ajuntament de Palma, José Manuel Sierra, va explicar que «el pla és molt important per poder tenir un protocol d'actuació, per saber què ha de fer tothom en cas de trobar-nos en una situació de catàstrofe o d'emergència».

En aquest sentit, el regidor va destacar la important tasca formativa que s'ha de dur a terme. «És absolutament vital que en una situació d'aquest tipus tothom sàpiga què és el que ha de fer i on ha d'acudir. Ens ha passat moltes de vegades que en situacions d'emergència arriben molts de voluntaris que fan més nosa que res perquè no saben com actuar ni on han d'anar. Nosaltres estam molt contents amb el fet que la gent tengui moltes de ganes de col·laborar. Hem d'aprofitar tot aquest esforç, que és vital per resoldre situacions, i canalitzar-nos allà on ens interessa. El que hem de fer és donar formació a totes aquestes persones per tal que sempre sàpin el que han de fer en totes les situacions».

Sierra també em digué que fins aleshores els bombers de Palma i la Policia actuaven de manera coordinada i que en els principals casos de temporals s'han supeditat a comandaments únics en un gabinet de crisi. «S'actua per coherència i professionalitat, com s'ha de fer, el que passa és que ara amb l'aprovació del pla es podrà treballar amb unes directrius reglades que donaran suport legal a tot el que ara es feia amb pura lògica».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris