algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

Les navilieres volen competir amb les companyies aèries en preu i en temps

En trajectes curts aconsegueixen que siguin més pràctics els vaixells que els avions

Les navilieres s'han proposat que sigui més econòmic, còmode i, fins i tot, més ràpid per anar al cor de Barcelona o a la costa valenciana el vaixell que l'avió. Així ho expressen els diferents responsables de les principals navilieres que operen a les Balears. El delegat de Trasmediterránea a les Illes, Jesús Àlvarez, explicà que «en trajectes en què els vaixells estiguin menys de dues horas per arribar a la destinació, podem competir amb l'avió, ja que anam de centre a centre de les ciutats i els tràmits i el temps per embarcar són menors. En els altres, intentam ser més competitius en temps, però és difícil. Fins ara depèn del tipus de turisme o si du vehicle propi. Ara bé, de cada pic els vaixells seran més ràpids».

El director de comunicació de Baleària, Joan Cerdà, assegura que la companyia que presideix Adolfo Utor «és la que més ha apostat per la línia d'alta velocitat. N'és una prova que en la línia Palma-Eivissa, que amb l'alta velocitat es torba dues hores, hem passat de transportar 25.000 passatgers fa dos anys a 100.000. En aquest trajecte és més ràpid anar amb vaixell, ja que la puntualitat és gairebé del 100% i va de centre a centre de la ciutat. En comunicacions amb Barcelona, Mallorca i Eivissa és clar que podem ser competitius. Però no entenem que la classe política, quan parla de millorar els avantatges del transport, només es refereixi a l'aeri. Per ventura és una falta de sensibilitat terminològica, però s'ha de recordar que ecològicament és molt més sostenible. Gasta menys combustible un vaixell de 800 places que un avió de 200. A més, el transport aeri obliga a un altre tipus de comunicació, a desplaçar-se a l'aeroport amb cotxe o amb autobús».

Cerdà avançà que la companyia està a punt de connectar Alcúdia amb Barcelona via Ciutadella, trajecte que es faria en «menys de tres hores». A més, es queixà que les subvencions per a residents siguin percentuals i no una quantitat fixa, ja que si fos així el viatger veuria més reduït el preu del vaixell que el de l'avió. Aquesta queixa la comparteix Antonio Grávalos, conseller delegat d'Iscomar, que a més troba «injust» i «discriminatori» que Foment financi just el 10% als residents i la resta, l'altre 23%, sigui a càrrec de l'Administració autonòmica. Grávalos explica que la fórmula d'Iscomar per competir amb els mitjans aeris és «qualitat i, sobretot, bon preu: per 120 euros una família pot anar amb el seu cotxe a la Península». Així i tot, Iscomar no descarta invertir en alta velocitat.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris