algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

Les operadores no garanteixen el servei de mòbils la nit de cap d'any

Argumenten que la xarxa no pot atendre una demanda excepcional

Les principals operadores de telefonia mòbil de les Balears no garanteixen que demà mitjanit els usuaris dels aparells telefònics es puguin comunicar a través de la xarxa telefònica. Així ho varen fer saber a aquest diari Telefónica Móviles (Movistar) i Vodafone. Segons fonts oficials de Telefónica Móviles, la raó per la qual aquesta nit de l'any no està garantida la comunicació entre els usuaris d'aparells cel·lulars és molt senzilla, «com succeeix l'1 d'agost, en l'operació sortida de les vacances, tothom vol sortir per la mateixa carretera alhora». Les fonts varen explicar que «la xarxa de Movistar està dimensionada per donar servei a 18 milions de clients alhora».

L'operadora de telefonia mòbil líder del mercat balear i de l'espanyol reconeix que ni tan sols, si els 18 milions de clients (450.000 a Balears) es posassin en comunicació alhora seria capaç de garantir el servei. A més, Telefónica Móviles admet que a l'igual que si s'eixampla una carretera hi poden circular més vehicles alhora, en el cas de les telecomunicacions també es poden adoptar solucions semblants. «En determinats moments s'envien equips per reforçar la cobertura, però és en casos molt puntuals, com, per exemple, en les zones d'estiueig durant la temporada alta. Ara bé, no és possible reforçar la cobertura per 18 milions de persones durant només unes hores».

Les fonts reconeixen que la limitació és més econòmica que tècnica. Precisament, Telefónica Móviles atribueix part de la incapacitat d'atendre tota la demanda de cap d'any a la campanya contra les antenes de telefonia mòbils. «Amb la xarxa que ja existia abans hi havia problemes. Ara hi pot haver algunes on s'han llevat antenes i s'accentuarà el problema la Nit de Cap d'Any, com succeeix en alguns llocs a l'estiu».

Davant aquesta situació, Movistar recomana als usuaris que «telefonin un poc abans o un poc més tard de mitjanit» i adverteix que els problemes es poden donar tant amb les telefonades com amb l'enviament de missatges escrits. Fonts de Vodafone explicaren que «encara que no es detecten tants de problemes com en altres anys, la capacitat de cobertura està pensada per una demanda mitjana i es pot saturar si tot el país felicita l'any alhora. Recomanam que es feliciti dues hores abans o dues hores després».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris