algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
15°

Un 40% dels hotels mallorquins dóna el val als turistes a canvi de l'ecotaxa

La denúncia de la UCE davant la Direcció General de Consum està «oberta però aturada»

74836

Personal d'un hotel de la Platja de Palma amb un dels vals que donen als turistes.


Un 40% dels hotels de Mallorca s'ha acollit a les diferents modalitats de compensació pel pagament de l'ecotaxa, segons informaren fonts de la Federació Hotelera (FHM). No obstant això és a Eivissa, d'on sortí la idea abans que entràs en vigor el tribut, on més s'utilitza aquest tipus de fórmules.

La posada en marxa d'aquest sistema que els hotelers de les Illes apliquen des del passat 1 de maig, quan es començà a cobrar el tribut, originà una denúncia de l'Organització de Consumidors davant la Direcció General de Consum, que «està oberta però aturada», assenyalaren les fonts consultades. La tramitació està a l'espera que totes les parts implicades aportin la informació sol·licitada.

La UCE havia de facilitar la documentació que sustentàs la seva denúncia, centrada en una suposada vulneració dels drets bàsics dels consumidors prenent com a base les normatives autonòmica, estatal i europea.

Per la seva part, la Federació Hotelera, segons informaren persones relacionades amb l'organització, ja presentà, a través dels seus assessors jurídics, les al·legacions que responien a la denúncia. «La Federació no hi ha intervingut directament, sinó que era una elecció adoptada per cadascuna de les empreses», digueren.

Els hotelers es plantejaren tres opcions davant del nou impost autonòmic. La primera fou cobrar-lo al contribuent (el turista) i després pagar a la Conselleria d'Hisenda en els períodes habilitats per a les liquidacions.

La segona, que fou adoptada majoritàriament per les grans cadenes, consistí a assumir el cost del tribut, sense cap repercussió posterior als clients.

Finalment, també s'oferí la possibilitat de cobrar l'ecoimpost però donar algunes mesures de compensació als turistes, entre les quals s'inclouen consumicions directes i altres serveis que els hotels posen a l'abast dels clients, com per exemple la utilització de les instal·lacions esportives, altres serveis d'habitacions, com ara l'ús sense recàrrec de les caixes fortes, o algun producte dels comerços que estan ubicats a l'interior dels establiments.

A canvi d'accedir a aquestes alternatives, els turistes han de signar un document en el qual cedeixen a l'hoteler tots els drets que li puguin correspondre com a contribuents, com ara ser indemnitzat o compensat per haver suportat la càrrega tributària.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris