nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
15°

La ciutat no deixa perdre el darrer tren

El ferrocarril d'enllaç amb Inca arriba a l'estació de Manacor el proper mes de maig de 2003


La barriada històrica de l'estació del ferrocarril a Manacor, a hores d'ara, és objecte d'un canvi fisonòmic que assolirà la màxima metamorfosi quan el tren arribi a la localitat, el proper mes de maig de l'any que ve. D'una barriada en avançat procés de degradació, encetat l'any 1977 per la suspensió del servei ferroviari, es passarà a un espai urbà modern i alhora funcional, que tindrà com a punt central, una estació intermodal.

Tanmateix, la reobertura de la línia de l'estació d'enllaç Inca-Manacor, no només comportarà un canvi social, derivat de la utilització del transport públic, sinó que afectarà la morfologia urbana de la localitat. No en va, les obres d'execució del projecte de l'estació i del seu entorn no han passat desapercebudes entre els manacorins. «Res no sembla el mateix. Ara, Manacor a la fi ha recuperat un espai en decadència», comenta un dels molts veïns que cada dia s'acosten fins a l'antiga estació per contemplar la marxa de les obres.

Si bé la rehabilitació de l'edifici de l'estació, erigit l'any 1879 per Eusebi Estada, ja ha entrat en la seva recta final, les obres de millora del seu entorn, com també l'arribada del ferrocarril a la ciutat està previst que finalitzin dins la primavera de 2003. Mentrestant, emperò, les obres marxen a un ritme accelerat perquè tot estigui a punt en aquest temps.

Tot plegat, l'estació de Manacor podria esdevenir per segon cop en la història, «la segona estació més important de les Illes, sobretot en volum de passatgers, cosa que no passa quant a les infraestructures, ja que amb el nou projecte ferroviari, l'espai físic es redueix a la meitat i de fet, la platja de vies es redueix a tres» , ha explicat Joan Sansó, membre dels Amics del Ferrocarril de Mallorca.

L'edifici de viatgers de l'estació de Manacor està format per tres cossos, el central de dues plantes de 154 metres quadrats i els laterals d'una sola planta de 73 metres quadrats cada un. L'edifici tindrà un servei de bar, sales d'espera, banys i fins i tot, està projectada una sala d'exposicions a la planta superior. SFM ha destinat una partida de 1.502.230 euros a la rehabilitació de l'estació i del seu entorn.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris