algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
20°

PP i UM es mantenen ferms en la defensa del segon cinturó

PSIB i PSM el sotmeten a un debat més general i EU-V s'hi oposa

La proposta de construir un segon cinturó viari a Palma, plantejada per «inspiració» d'UM en el pla territorial de Mallorca que elabora el Consell, només rep el suport incondicional del PP, en una mostra més de la sintonia entre el partit de Maria Antònia Munar i els populars en determinades qüestions. José María González Ortea (PP) considera que «el segon cinturó és absolutament imprescindible per descongestionar Palma i, en concret, la via de cintura. Ja està previst en el pla de carreteres de l'anterior Govern. Estam d'acord que potenciar el transport públic és fonamental, però això no pot deixar de banda fer infraestructures per absorbir l'altíssim nombre de vehicles».

Ortea destaca que «el pla preveu la creació d'eixos transversals nord-sud a Mallorca amb l'acondiciament de carreteres secundàries actuals, sense desdoblaments ni autopistes. La millora d'aquestes vies secundàries suposaria restar trànsit a les principals. El conveni de carreteres amb el Govern central preveu doblers per a aquesta iniciativa, però l'actual Executiu autonòmic no fa res. Viu en la paràlisi i la incompetència. Només ha fet les rotondes de Búger i d'Algaida, i en el desdoblament de Manacor no hi creuen ni ells mateixos».

Segons Antoni Roig, portaveu del PSIB a Palma, «aquest és un fals debat. El Govern municipal del PP ha gastat 30 milions en un estudi de mobilitat que, fins ara, no ha servit per aprofundir en el debat sobre la xarxa viària, però, així i tot, no es pot aïllar del debat general sobre el creixement. No podem caure a fer el segon cinturó perquè sí, ja que després en faríem més. El que hem de saber és quina incidència tindran sobre l'ús del cotxe els futurs trens. Sense una visió més global, el debat sobre el segon cinturó és inútil, estèril, gratuït i reduccionista».

Antoni Alorda (PSM) emmarca aquest tipus d'iniciatives «en tres planificacions més generals: el pla de transports, el pla territorial de Mallorca i el pla de carreteres. No rebutjam el segon cinturó de manera inapel·lable, però sí que consideram que han de ser els tres plans esmentats els que determinin les actuacions a iniciar. Així i tot, pensam que no és una prioritat i que hi ha alternatives a una acció tan impactant i tan costosa. La solució més fàcil és sempre tirar endavant infraestructures i multiplicar el trànsit».

Margalida Thomàs (EU-EV) opina que «abans de promoure el segon cinturó, hem de potenciar alternatives com la del tren, millorar els accessos actuals i, sobretot, coordinar i potenciar els transports públics i col·lectius dels municipis de la badia de Palma amb un consorci. Un segon cinturó sense més consideracions és una solució desenvolupista i consumidora del territori. Si el Consell fa moratòries per aturar el creixement, ha de ser coherent i no impulsar el segon cinturó sense esperar els efectes d'una millora del transport públic. Mentrestant, l'Ajuntament de Palma motiva l'ús del cotxe amb més aparcaments pels voltants del centre».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris