cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 22°
25°

Madrid no dóna ni una pesseta pel desdoblament de les carreteres

El Govern balear s'haurà d'endeutar i cercar fórmules per poder pagar les obres

41280

Cascos, Mesquida i Quetglas, ahir, a Madrid.

ALFAQUI.

El ministre de Foment, Francisco Àlvarez Cascos, tancà ahir les portes a un finançament de desdoblaments de carreteres per part del Govern central. Cascos s'aferrà al conveni signat amb el Govern autonòmic del PP el 1999, que preveu autopistes per als trajectes Palma-Manacor, Inca-Alcúdia, s'Arenal-Llucmajor i Palmanova-Peguera, per negar-se a una substitució d'aquestes vies ràpides per desdoblaments. Segons explicà el conseller d'Obres Públiques, Francesc Quetglas, «el ministre té un model de xarxa viària amb les autopistes com a referent i considera que els desdoblaments no solucionen els problemes de trànsit. Ens ha deixat clar que no hi haurà ni un duro per desdoblar».

Quetglas es reuní amb Cascos acompanyat pel conseller d'Hisenda, Joan Mesquida, i pel diputat autonòmic del PP José María González Ortea, per tractar l'aplicació del Règim Especial Balear en matèria de transports. La realitat és que les autopistes constitueixen el gruix dels 57.000 milions que Madrid estava disposat a aportar al conveni de carreteres, per la qual cosa les Balears deixaran de rebre entre 35.000 i 40.000 milions. Així i tot, l'Executiu autonòmic no renuncia als desdoblaments, però haurà de finançar-los a través d'endeutament o de la fórmula alemanya: la constructora executa les obres i les cobra poc a poc després d'acabades.

D'altra banda, Quetglas afegí que «no hem aconseguit cap compromís del Ministeri de Foment en cap de les nostres reivindicacions respecte del transport aeri, tot i que Cascos s'ha compromès a estudiar-les». «Pel que fa a la declaració dels vols amb les Balears com a servei públic, hem notat certa incomunicació amb el ministre», afirmà el conseller; «Cascos ens indicà que és una iniciativa que no duria a terme d'ofici, però que la considerarà a petició nostra».

Quetglas i Mesquida demanaren també un augment dels descomptes per resident i argumentaren al ministre que «resultava més barat viatjar fa deu anys, amb un descompte del 10%, que ara amb el 33%». Finalment, Quetglas «exposà i traslladà» a Cascos les reivindicacions de les aerolínies, en el sentit que amb l'actual conjuntura de crisi, «no és el moment d'apujar taxes aeroportuàries». Per això, recalcà, «hem demanat una revisió de la política d'Aena».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris