cielo claro
  • Màx: 21°
  • Mín: 20°
22°

El segon cinturó no serà suficient per reduir el col·lapse de la via de cintura

L'increment de vehicles substituirà el trànsit que pugui restar un nou eix viari

Enginyers de Camins Opinió (ECO), grup de debat integrat per professionals amb aquesta titulació per tractar d'aspectes de la seva carrera i qüestions d'interès social relacionades amb la seva activitat, defensa la urgència de la construcció d'un segon cinturó viari per a Palma. No obstant això, el president del grup, Carles Garau (excap de la Demarcació de Costes de les Balears) adverteix que «l'actual via de cintura està tan col·lapsada que el funcionament d'un segon cinturó, si bé li restarà densitat de trànsit, no serà suficient per descongestionar-la».

Segons Garau, «la insuficiència del segon cinturó serà més apreciable si es manté l'actual ritme de creixement en el nombre de vehicles que circulen per Mallorca. Per tant, la millor manera d'actuar sobre aquest problema no és rebutjant noves infraestructures, sinó incidir sobre el creixement de la població, en aquest cas per evitar una major afluència de vehicles a les nostres carreteres». El grup ECO considera que «tot el trànsit que el segon cinturó pugui restar a la via de cintura serà substituït per l'augment del parc automobilístic, si es manté com fins ara, per la qual cosa ens podríem trobar amb un segon cinturó actiu i amb una via de cintura igual de col·lapsada que ara».

L'estructura radial de Palma és un altre del factors que el grup ECO té en compte per justificar el segon cinturó. Carles Garau explica que «realment, el segon cinturó seria el tercer, històricament, de la capital. El primer serien les Avingudes; el segon, la via de cintura; i el tercer, el que tothom anomena el segon. És impossible, sense col·lapsar la ciutat i amb el volum actual i futur de vehicles, mantenir que es pot anar d'un extrem a l'altre de la capital travessant-la. Cal un nou anell viari que l'envolti. De fet, Palma, sense la via de cintura, seria ara una ciutat inhabitable. No sabríem on posar els cotxes. Ni tan sols una millora substancial del transport públic, que és ben necessària a Mallorca, justificaria deixar de banda la construcció del segon cinturó».

Segons Carles Garau, «no és que el segon cinturó sigui urgent, és que hauria d'estar fet des de fa molt temps, ja que un eix viari com aquest no es construeix en dos dies. Malgrat que ja estava previst en el pla de carreteres de 1998 amb un pressupost de 4.000 milions de pessetes, no es va fer ni la reserva de terrenys, per la qual cosa les expropiacions resultaran més cares i, políticament, la iniciativa enfrontarà l'Administració amb els propietaris afectats. Esperar més temps suposa que el terreny necessari estigui de cada vegada més ocupat, encarint les expropiacions».

Traçat  
El segon cinturó suposaria un desdoblament de la calçada existent actualment entre l'aeroport i el Coll d'en Rabassa (Carrefour) i Son Ferriol, i entre aquest nucli de població i Alcampo (devora l'autopista d'Inca). Després es perllongaria fins a la carretera de Sóller i la de Valldemossa. UM ha defensat aferrissadament el segon cinturó. El PP li ha fet costat. La resta del Pacte de Progrés (PSIB, PSM i EU-EV) es mostra contrària a la iniciativa, al·legant el consum de territori que suposaria.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris