cielo claro
  • Màx: 18°
  • Mín: 18°
18°

Autoritat Portuària demana un túnel per unir el moll i l'autopista

Cort confirma la petició però apunta que no hi aportarà capital

L'Autoritat Portuària de les Illes Balears ha confirmat a l'Ajuntament de Palma que tem perdre capacitat per poder treure amb suficient celeritat les mercaderies que arriben al port de Palma si s'executa el projecte de reforma de la façana marítima de Llevant i es creen grans bulevards de trànsit restringit. El tinent de batle d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma, Rafel Vidal, confirmà que hi havia hagut converses entre les dues parts en aquest sentit i que fins i tot s'havia parlat de la possibilitat de soterrar en part l'autovia i el nou bulevard fins a l'enllaç amb l'autopista.

«Nosaltres no oferirem cap mena de resistència a un projecte d'aquestes característiques, però l'Ajuntament de Palma no hi aportarà doblers perquè nosaltres ja tenim completament definit quin és el model que volem per a la nostra ciutat. De totes maneres, si l'Estat, la Comunitat Autònoma o l'Autoritat Portuària volen fer un soterrament d'aquestes característiques, benvingut sigui, perquè suposarà una nova alternativa per al trànsit de Palma que contribuirà a reduir el que es mourà en superfície en una zona on nosaltres el volem limitar, però no pensam aportar-hi capital», assegurà Vidal.

Tot i això, des del departament d'Urbanisme han estat moltes les veus, inclosa la de Vidal, que contemplen el soterrament com un pla «bo». Les principals limitacions amb què es comptarien és la presència massa propera del mar, que podria dificultar enormement les tasques d'excavació amb filtracions. De totes maneres, avui dia existeixen tècniques constructives molt modernes que si bé encareixen el resultat final no el fan impossible. Simplement es tractaria d'aplicar en el recorregut les mateixes tècniques constructives fetes servir per al canal de la Mànega o en els túnels que travessen Nova York davall del riu Hudson.

«El que està clar és que l'Autoritat Portuària vol matenir les seves capacitats de transport de mercaderies i evacuació de cap al punt final d'origen, com també la capacitat de càrrega, i que aquestes necessitats xoquen de manera frontal amb la gran reforma que tenim preparada per a la ciutat, amb la qual cosa haurem d'asseure'ns per tal de negociar possibles solucions».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris