Docents, gestors de tots els centres i polítics responsables de l'educació primària a les Illes es reuniran, al llarg d'aquest primer trimestre, per tractar els principals problemes que afecten aquest segment de l'ensenyament: l'atenció al nombre creixent d'immigrants, el suport al docent tutor i la seva relació amb el professorat especialitzat o la dignificació del mestratge són alguns dels punts que, segons les previsions de la Conselleria, seran tractats per iniciativa del col·lectiu docent.
A diferència de les reunions anàlogues que s'organitzaren l'any passat envers l'educació secundària, la Conselleria no considera cap situació greu que justifiqui la urgència de l'encontre; això no obstant, la necessitat d'ordenar clarament els principals problemes dels i de les mestres de l'ensenyament primari i oferir-ne solucions és prou motiu.
Una de les principals dificultats a què han de fer front els docents ara per ara és l'arribada al sistema educatiu d'infants que desconeixen completament els idiomes oficials de la Comunitat Autònoma: tot i que la major part dels centres disposen de treballadors que afavoreixen la seva integració veloç a l'aula comuna, una part de la feina encara cau sobre el tutor de la classe.
En relació a aquest aspecte, la directora general d'Ordenació i Innovació, Catalina Bover, explica que el «suport als centres per la pressió aclaparadora de la immigració» és clarament necessari, tot i que en ocasions sembla suficient amb facilitar la informació adient sobre els recursos disponibles en l'actualitat.