algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
15°

L'ametla mallorquina es prepara per desembarcar al mercat illenc

Agricultura i Vicepresidència han enllestit un pla de promoció

«Jo, que vols que te digui, fill meu, les ametles les deix a l'arbre, no val la pena ni anar a tomar-les». Aquesta frase que han repetit moltes de vegades en els darrers temps els pagesos mallorquins deixarà de sentir-se en molt poc temps. Almanco aquesta és la intenció del conseller d'agricultura del Govern balear, Mateu Morro, que ahir presentà el pla d'acció que han impulsat conjuntament la seva Conselleria i Vicepresidència per impulsar el consum de la varietat mallorquina d'aquest producte.

Aquest pla integral de promoció de l'ametla mallorquina s'ha estructurat a través de tres línies d'actuació: la petició a Brussel·les d'un tracte excepcional de les ajudes europees per a l'ametla; l'impuls de l'Associació per al foment de l'Ametla de Mallorca, i una campanya de promoció. Pere Sampol era ahir a Brussel·les per sol·licitar a les autoritats comunitàries que l'ametla sigui considerada de manera especial dins el nou pla d'organització comuna del sector dels fruits secs.

Però sense cap mena de dubte, l'impuls a l'Associació per al foment de l'Ametla de Mallorca és la línia més important de les previstes per la Conselleria. Més que res perquè aquesta entitat, fundada el dia 2 d'octubre, s'encarrega de tramitar i gestionar l'ús de la marca col·lectiva de garantia Ametla Mallorquina. Aquesta marca permetrà al consumidor identificar clarament tots els productes elaborats amb ametla de l'Illa i servirà com a referència bàsica de qualitat.

Segons va explicar el president de l'Associació, Eduard Cerdà, «la creació de l'associació ha permès unificar el sector per primera vegada en la seva història». La creació de la marca s'ha traduït en l'entrada al mercat de 150 tones de bessó seleccionat, el que suposa un 30% de la producció d'ametla mallorquina.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris