nubes dispersas
  • Màx: 22°
  • Mín: 18°
15°

Calvià, «laboratori» per esbrinar les raons de l'abandonament escolar

Educació i la Sala promouran una investigació en el municipi turístic

Calvià pot ser el millor «municipi pilot o laboratori» per a alguns dels problemes actuals l'ensenyament als pobles costaners, segons coincidiren a assenyalar ahir el conseller d'Educació, Damià Pons, i la batlessa de la població esmentada, Margarita Nájera. Per aquesta raó, ambdues administracions subscrigueren un protocol extens de col·laboració, en el qual s'inclou la realització d'un estudi d'investigació que analitzarà les causes del fracàs i l'abandonament escolar, a més d'efectuar propostes d'intervenció.

La investigació es podrà iniciar d'aquí a uns sis mesos, quan ja serà operatiu l'Institut d'Avaluació i Qualitat de l'Ensenyament, el projecte del qual ja es troba sotmès a la consideració del Consell Consultiu del Govern. La batlessa acceptà ahir de manera planera que «a Calvià mai no ha estat fàcil estudiar», atès que el mercat laboral "especialment en la construcció i l'hostaleria" ofereix tradicionalment una feina extensa sense exigir formació prèvia. «Però en aquests dos darrers anys l'oferta s'ha incrementat moltíssim», afirma Nájera; afegeix que en aquest temps s'ha observat l'aparició d'allò que anomenà el factor Gran Hermano, o el desig de viure en el dolce far niente que promouen alguns media. La conjunció d'aquests factors «provoca desercions dels estudiants, de vegades abans dels 16 anys». A aquestes circumstàncies Educació n'afegeix una altra: les condicions laborals del mercat turístic «han disminuït la capacitat educadora de les famílies, en no facilitar, en molts casos, que els pares puguin atendre els fills, donar-los suport i relacionar-s'hi suficientment».

El protocol signat ahir contempla altres funcions, més enllà de l'estudi que Damià Pons desitja «no just d'indicadors quantitatius, és a dir, quants deixen els estudis abans d'acabar-los», perquè amb les xifres és fàcil fer «demagògia», sinó que la investigació ha de ser «una anàlisi de qualitat».

Així, el protocol es concretà ahir mateix en quatre convenis específics: de coorperació en matèria d'educació de persones adultes; de col·laboració per a la formació pràctica dels alumnes de formació professional; de cooperació per a la implantació d'un programa de formació ocupacional sobre xarxes de sistema "a càrrec de Cisco Systems"; i de col·laboració per crear una extensió de l'Escola Oficial d'Idiomes, que Nájera definí com una assignatura pendent injustificable en un municipi turístic com Calvià.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris