nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 22°
20°

Les carreteres no rebran l'ajut de Cascos

L'any passat es varen batre rècords amb 155 víctimes mortals, enguany els morts ja pugen a 116

El ministre Cascos sembla que no ha tingut en compte la perillositat de les carreteres de les Balears a l'hora de deixar els ciutadans d'aquestes illes sense els 57.000 milions de pessetes necessaris per reparar-les.

Cascos no deu saber que el 99 es trencà la tònica a la baixa de víctimes a les carreteres de les Balears i que enguany es continua amb la mateixa dinàmica. Segons Trànsit, l'any passat perderen la vida 155 persones en accidents, enguany ja són 116 les persones que han mort a les carreteres illenques. Aquest mes, que per cert encara no ha acabat, ja són set les víctimes mortals comptabilitzades en aquest mitjà de comunicació només a les carreteres de Mallorca.

El 99 la xifra de víctimes va trencar la dinàmica de progressiva reducció d'accidents mortals que s'anava registrant any rere any. De fet, des de l'any 91 no hi havia un nombre tan elevat de morts en accidents de circulació com avui dia. A més, si es mira per illes, és Mallorca la que s'endú el pitjor balanç amb 120 morts el 1999. Del començament d'any ençà la situació tampoc no ha millorat. Fins ara són 116 les persones que han mort a les carreteres de les Balears.

Les carreteres que suporten una major intensitat de trànsit creuen l'Illa de nord a sud i d'est a oest i representen dos eixos bàsics de comunicació. La carretera que va de Palma a Manacor o des de Llucmajor fins a Campos i arriba a Felanitx i d'allà a Manacor; o l'altre gran eix d'aquesta illa, la carretera que connecta Inca amb Alcúdia o que després se'n va cap al Port de Pollença; i en sentit totalment contrari, la via que va des de Palmanova cap a Andratx havien de ser objecte de desdoblament. Com també ho havia de ser la carretera de Valldemosa que condueix fins a la Universtitat de les Illes Balears (UIB). Però el ministre Cascos no dóna els doblers per fer desdoblaments, no dóna els 57.000 milions de pessetes tan necessaris per posar fi a la perillositat que representa circular per l'Illa.

El nombre d'accidents de trànsit té una correlació amb l'increment que hi va haver l'any 99 en el nombre de vehicles matriculats i els de lloguer que circulen amb matrícules de la Península. És per això que en ple estiu les carreteres principals suporten un trànsit de més de 40.000 vehicles diaris. Excepte la carretera de Valldemossa, en el tram que va des de Palma fins al campus universitari, perquè és l'única que registra més trànsit a l'hivern que a l'estiu. Segons les estadístiques del Servei de Carreteres, el primer dia d'octubre la carretera de la UIB suportà una intensitat de 28.763 vehicles. De fet, el recinte universitari registra una mitjana de trànsit diari de 20.000 cotxes, segons fonts de la UIB.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris