cielo claro
  • Màx: 21°
  • Mín: 21°
20°

L'aeroport demana que s'encarreguin més informes per explicar la pana

El responsable de les instal·lacions de Son Sant Joan mostrà la peça que es va avariar

El director de l'aeroport de Son Sant Joan, Mariano Menor Muñoz, ha demanat que es realitzin diversos informes per «conèixer exactament» què va passar a les instal·lacions aeroportuàries dissabte passat. En l'actualitat Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) tan sols n'ha demanat un, però Menor creu que «són necessaris diversos informes, d'institucions públiques i privades, nacionals i estrangeres, per conèixer exactament el que va succeir i, sobretot, per què va succeir per, a partir d'aquí, prendre una decisió». El director de l'aeroport va afegir que no «hem posat un termini límit per tenir els informes, però sí que és vera que frisam molt i hem demanat que facin via, perquè volem tenir aquesta situació resolta el més prest possible».

Aqueix dia, 21 d'octubre, devers 20.000 persones es varen quedar a les fosques a l'aeroport de Son Sant Joan i, pràctimaent, sense poder sortir-hi amb avió. Tan sols uns centenars varen tenir el privilegi de poder anar, maleta amb mà, per tota la terminal i part de la pista d'enlairament fins a un aparell que el dugués al seu destí.

En aqueix precís moment els passatgers estaven totalment desinformats. Tan sols sabien el que estaven veient amb els seus ulls, que per la manca de llum no era gaire. Periodistes, policies, treballadors de l'aeroport i d'empreses relacionades els varen informar, que havia estat un tall elèctric. Però ningú no anava més enllà. «I el tall elèctric, a què és degut?». «Que no hi ha un generador de reserva?», ens demanava a Diari de Balears una alemanya que anava a Luxemburg.

Ahir, el director de l'aeroport de Son Sant Joan, Menor Muñoz, ens va explicar, amb tot detall, quina havia estat l'avaria i la maleïda peça culpable de la catàstrofe. Clar que la culpable té un responsable, però això encara no se sap, almenys fins que no es rebin els informes.

A la visita Menor va recordar que, tot i que en un principi es rebutja una possible intencionalitat en l'origen de l'avaria, no es descarta, en canvi, una possible errada de disseny, ja que la barra de distribució d'energia elèctrica danyada, que va provocar la pana, està devora la barra d'emergència, que ha de distribuir la llum procedent dels generadors propis de l'aeroport i que, per més inri, també es va avariar. És a dir, que tant el sistema habitual de distribució d'energia com el d'emergència es varen avariar.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris