cielo claro
  • Màx: 17°
  • Mín: 16°
15°

La circulació a l'interior de Palma es limitarà a 30 quilòmetres per hora

Els responsables de l'estudi de mobilitat diuen que ha de ser la velocitat màxima

100810

Els autobusos hauran de tenir prioritat absoluta per circular per carrils específics.

En un futur no gaire llunyà els cotxes de Palma circularan pel centre urbà a un màxim de trenta quilòmetres per hora. De fet, aquesta és una de les propostes que farà el grup Set, liderat per Ole Thorson, a l'Ajuntament de Palma. L'empresa instal·lada a Barcelona va guanyar l'adjudicació del concurs de l'estudi de mobilitat de Palma, però segons va explicar el propi Thorson, «nosaltres simplement feim un informe, ells són els qui n'hauran de decidir l'aplicació pràctica».

Tot i que encara falten bastants de mesos perquè l'informe sigui entregat als màxims responsables de l'Ajuntament de Palma en matèria de circulació, el que sí es pot assegurar és que les línies directrius de l'informe passen per prioritzar els desplaçaments a peu i atorgar als vianants el màxim protagonisme a la ciutat. Això s'aconseguirà desplaçant el màxim nombre de vehicles per les rondes de circumval·lació per tal de descongestionar «els moviments interiors per la ciutat».

Després es reduirà el trànsit a trenta quilòmetres per hora per tal d'evitar la perillositat a l'interior de la ciutat. «Així es podrà dirigir el trànsit des de fora directament a la destinació sense que s'hagi de molestar els ciutadans que viuen o empren els carrers radials». L'empresa de Thorson considera que «la gran majoria del trànsit intern no és necessari, ja que s'ha de poder fer en bicicleta o a peu, la velocitat del trànsit local s'ha de mantenir al voltant dels 30 quilòmetres per hora i s'ha d'aplicar una política de limitació de places d'aparcament amb unes tarifes molt agressives per aparcar».

El segon gran concepte és una regularització semafòrica que doni prioritat absoluta als vianants i als passatgers de les línies d'autobús. És a dir, s'ha de comptar amb carrils bus per tota la ciutat per tal d'evitar que la gent pugui quedar embussada. «Així es demostrarà clarament l'avantatge del transport públic respecte del transport particular. Mentre el conductor particular resta a l'embús, l'autobús continua el seu camí i es produeix un avantatge molt evident».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris