algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
19°

La majoria d'instituts adopta les noves tutories i canvis curriculars «a la carta»

Dels 54 centres, 40 han presentat projectes d'intervenció educativa a la Conselleria

La possibilitat d'oferir tutories individualitzades als alumnes que es distancien "per dalt o per baix" de la mitjana exigida a l'Educació Secundària Obligatòria i les modificacions del currículum escolar (horaris i matèries) per a aquests alumnes han estat les opcions escollides majoritàriament pels centres illencs en la redacció dels seus projectes d'intervenció educativa (PIE), després que el passat mes de juliol el Govern balear autoritzà aquesta més gran independència dels instituts d'educació secundària per minvar el grau de conflictivitat a les aules i alhora garantir l'anomenada atenció a la diversitat: un concepte estel·lar de la LOGSE amb què es pretèn afavorir tant la integració dels immigrants nouvinguts com assegurar el rendiment acadèmic de les persones provinents de mitjans familiars desestructurats, entre altres grups que han de menester aquesta atenció.

Segons informà ahir el titular d'Educació al Govern balear, Damià Pons i Pons, la resposta a aquesta opció ha estat «ben rebuda» i majoritària: devers el 75 per cent d'instituts a les Illes han presentat a la Conselleria els PIE per a la seva aprovació i posterior monitorització, atès que la Conselleria aporta el personal de suport per l'atenció a la diversitat (pedagogs terapeutes, lingüistes per als tallers de llengua...). Han estat 40 centres "d'un total de 54" els que han presentat PIE a la Conselleria: tots els de Menorca (bé que a aquesta illa la conflictivitat és ben baixa), la meitat dels 8 instituts eivissencs i 29 dels 40 centres mallorquins. Segons explicà el conseller, la resta de centres prepara encara el PIE o no ho ha de menester, en mostrar uns índex de conflictivitat baixos.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris