muy nuboso
  • Màx: 14°
  • Mín: 10°
14°

Educació ha complert en un any el 60 per cent d'objectius marcats per la legislatura

L'equip de govern preveu forts increments pressupostaris per al pròxim exercici

«Ha quedat clara la deficiència de dotació a les transferències d'Educació», un desfasament calculat en 14.000 milions de pessetes anuals i en 24.000 milions de deute en infraestructures.

Amb aquestes paraules, el conseller d'Educació, Damià Pons, reconeixia que bona part dels esforços del seu departament han estat dedicats a contrarestar la mancança que el pròxim mes d'agost farà tancar l'execució de pressuposts per sobre dels 60 mil milions de pessetes inicials; és previst que avui mateix el Govern assumeixi responsabilitat per 9.600 milions de pessetes destinats a infraestructures, els quals s'hauran d'afegir als 3.600 ja invertits.

Quan encara es desconeix o no es vol dir la quantitat que es demanarà a Hisenda per al pròxim exercici administratiu, queda clar que aquesta quantitat "equivalent a un 40 per cent del total pressupostari de la Comunitat Autònoma" serà fortament incrementada pels compromisos establerts: noves infraestructures, equiparació salarial dels diferents col·lectius docents, administratius i de serveis...

En qualsevol cas, el conseller Pons va fer constar ahir que almanco un 60 per cent dels objectius assenyalats ara fa un any "a inicis de la legislatura, amb un termini quadriennal" han estat complerts; renunciant a tota casta de triomfalisme, el titular d'Educació admeté que ignorava la quantitat de feina que fa dels compromisos adquirits un no-res. Així, Pons i Pons desqualificà les crítiques vessades des de l'oposició perquè el Govern no fa res: «Ja fa dos mesos que no ho diuen», explicà el conseller, perquè «el Govern ha fet moltíssimes coses que, en termes generals, han estat valorades de manera positiva». Tot i que no ho va fer explícit, Pons parlava amb la seguretat d'una litigiositat ben baixa al seu departament (els recursos i al·legacions als concursos públics han estat mínims, de l'ordre d'un 1 per 1.000), acompanyada per un nombre baix de conflictes amb els diferents col·lectius sindicals, patronals i associacions de pares. «En casos de conflicte hem parlat i hem arribat a solucions d'acord», com fou el cas dels professors valencians que no disposaven de titulació lingüística apta per exercir la docència a les Illes.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris