algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
13°

Un grup del sector educatiu del PP demana una «avaluació real» del sistema a les Illes Balears

El crític Cantarero denuncia un «fracàs» de la reforma

La comissió d'estudis i programes educatius del PP-Balears, encapçalada per Pere Cantarero, demana una «avaluació real» del sistema educatiu a les Illes i una «reforma de la reforma educativa», amb uns resultats acadèmics baixos a la Comunitat balear.

Cantarero mostra el seu desacord amb les línies programàtiques seguides fins ara en la reforma, la qual ha «fracassat». La burocràcia exigida per la LOGSE (informes interns i externs, avaluacions) pot suposar el 40 per cent del temps que hi destina el sector docent, especialment a l'ESO, mentre que «els objectius bàsics s'obliden».

Cantarero, favorable a la creació del currículum propi de les Illes Balears "hi col·laborà en diversos precedents", coincideix emperò en la tendència mostrada pel Ministeri d'Educació a demanar un grau més alt d'exigència a l'ESO. Cantarero explica que el baix resultat educatiu de les Illes «s'agreuja amb els talls de nivell» que es produeixen entre els diferents cicles educatius, alhora que "com també ha recollit el Govern de Progrés en consultes amb els docents" s'aprecia una minva en l'autoritat del docent, el qual ha perdut la possibilitat de suggestionar els joves, alhora que «els objectius bàsics s'obliden i es gira entorn de temes no decisius» per a la formació dels joves de les Balears. Cantarero és contundent en assenyalar que l'educació actual fa que els estudiants «no sàpiguen llegir i siguin analfabets funcionals; no saben pensar».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris