cielo claro
  • Màx: 26°
  • Mín: 25°
24°

Els centres concertats i privats demanen docents més formats i assistents socials

Els representants de 70 col·legis participaren de les jornades organitzades per Educació

Contràriament a la percepció generalitzada que existeixen diferències qualitatives entre els problemes dels centres educatius públics i privats concertats, els representants dels devers 70 centres concertats i privats que participaren ahir a la jornada d'ESO organitzada per la Conselleria d'Educació mostraren les mateixes preocupacions i reivindicacions que els instituts públics.

Com a mostra d'aquesta identitat dels problemes entre els centres, la directora general d'Ordenació i Innovació educativa, Catalina Bover, avançà que «no hi ha d'haver cap mena de problema» per incorporar les conclusions de la jornada d'ahir al paquet de mesures adreçades a la millora de l'educació que la Conselleria presentarà el dia 29 a Can Tàpara.

Entre els punts que es tractaren ahir a la jornada celebrada a l'Escola d'Hostaleria, en presència del conseller Damià Pons i alguns dels seus directors generals, destacaren la possibilitat de promoure la diversitat curricular abans dels 16 anys per combatre la desídia dels alumnes fracassats, obligats a cursar ESO fins a l'edat esmentada; la necessitat de formar els docents des del començament del seu currículum per impartir a una casta d'estudis per als quals no són preparats i enfrontar un alumnat ben diferent del previst a la LOGSE (inductiu i d'intel·lecte inquiet); i la petició d'incrementar els recursos humans dels centres educatius amb figures no docents per prevenir i solucionar la conflictivitat amb assistents socials i mediadors culturals, a més d'una actuació coordinada amb els serveis socials.

Entre les intervencions que despertaren més gran interès es comptà la de Joan Cerdà, director del col·legi Lluís Vives, qui donà importància especial a la implicació de la família en l'educació dels fills i ampliar la formació del professorat. Cerdà fou el primer a parlar obertament de la possible diversitat curricular a l'ESO.

També fou seguida amb interès l'experiència del col·legi palmesà de Sant Felip Neri "gestionat per una cooperativa de mestres a una zona limítrofe amb el barri xinès", amb un alumnat de classes desfavorides socialment, ètnies i estrangers.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris