nubes dispersas
  • Màx: 22°
  • Mín: 18°
15°

La torre de Palma pot reforçar els efectius si creix el trànsit a partir de les 8

L'efecte de recuperació de l'aturada no es coneixeria fins a les 4 de la matinada d'avui

La Direcció Regional de Navegació Aèria de les Balears anuncià que es podria reforçar el nombre de controladors aeris de Son Sant Joan a partir de les 8 hores d'avui, instant en què es dóna per finalitzada la vaga dels seus homòlegs francesos, contraris a la creació d'un espai aeri europeu únic. L'efecte de recuperació de l'aturada dels professionals gals no es coneixeria fins a les quatre de la matinada. Serà en aquest moment quan la DRNAB accedirà a la informació que li envien des d'Eurocontrol-Brussel·les.

Inicialment, l'aeroport de Palma té previst rebre 509 avions i 64.348 passatgers, és a dir, 9 aeronaus i 1.525 viatgers més respecte del mateix dia de l'any passat. La comissària de Transport i Energia, Loyola de Palacio, criticà ahir la vaga dels controladors aeris gals, que qualificà de «completament injustificada», mentre que el president director general d'Aena, Francisco Cap Pardo, alertà que «si els francesos enforteixen la seva actitud es pot agreujar la situació».

El Consell de Ministres de Transport de la UE, reunit a Luxemburg, prorrogà ahir fins el primer semestre del 2001 el termini perquè el Grup d'Alt Nivell que treballa sobre la creació del cel únic europeu, que ha desfermat la protesta, presenti les seves conclusions definitives. Segons va informar el ministre de Foment, Francisco Àlvarez Cascos, la comissària europea de Transports i Energia, Loyola de Palacio, va demanar més temps davant «les complexitats» del projecte.

No obstant això, altres fonts apuntaren que el retard en l'adopció de la iniciativa es deu a les diferències de criteri entre els estats membre.

El debat sorgit en el Consell després de la presentació de l'informe intermedi del grup d'alt nivell es va veure «enverinat» per la vaga que realitzaren ahir els controladors francesos. Segons explicaren fonts comunitàries, la posició francesa, reticent a separar el regulador del control aeri de l'operador dels serveis, ha pogut induir els treballadors francesos a pensar que aquest és un primer pas per a la privatització del control aeri.

En aquest sentit, De Palacio lamentà la «desinformació» de què ha estat objecte la iniciativa del «cel únic» i assegurà que en la proposta no es parla de privatització, sinó de maximitzar la seguretat i l'eficàcia del control aeri europeu mitjançant un regulador únic.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris