nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 23°
24°

Els dies en què Palma va viure sense taxis

Tres setmanes de vagues acaben amb tres detinguts, més de cent cinquanta milions de pessetes de pèrdua al sector i milers d'usuaris afectats per la manca de serveis tant a la ciutat com a l'aeroport

Tres detinguts, més de 150 milions de pèrdues al sector i un principi d'acord són el balanç final de tres setmanes d'aturades i vagues en el sector dels taxis de Palma. Això i milers de ciutadans i turistes esperant hores i hores per aconseguir un vehicle per anar a les seves destinacions turístiques. El conflicte desfermat el passat sis de juny va acabar el passat divendres després d'una reunió in extremis entre el conseller de Transport, Josep Antoni Ferrer i el president dels taxistes de la Pimem, Gabriel Moragues, en els locals de la Pimem.

En total han estat 36 hores d'aturada organitzada i planificada i més de seixanta de vaga realitzades de manera improvisada per part dels taxistes locals. Però la vaga dels taxistes de Palma s'ha cobrat una cosa molt més important: la bona imatge de Mallorca. L'aeroport de Son Sant Joan ha esdevingut un cau on han quedat atrapats durant moltes d'hores un bon grapat de visitants. Molts d'altres han hagut de patir la manca d'excel·lència del nostre transport públic.

Quines han estat les causes de la vaga? El desembre es va aprovar un decret estatal que en la seva aplicació a les Illes venia a dir que els taxistes de la Part Forana podrien carregar a l'aeroport i al port sempre que tinguessin un trànsfer i un contracte previ. El problema és que aquest trànsfer és manipulat per part de les agències de viatge i s'ha convertit en una excusa per tal que les agències de viatges que tenen taxis adscrits rendibilitzin els serveis petits que desaconsellen "econòmicament" l'ús dels minibusos.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris