nubes rotas
  • Màx: 18°
  • Mín: 18°
17°

Carrefour creu que posar entrebancs al comerç l'estancarà

El grup, que factura a les Illes 30.000 milions, potenciarà la política de preus agressius

El nou grup Carrefour, resultant de la fusió de Pryca i Continente, defensà una major llibertat d'actuació del comerç perquè «posar-li entrebancs pot ser perjudicial i significa estancar-lo» i, a més, «qualsevol restricció va en contra dels consumidors». Els tres directors dels centres de Palma, Porto Pí i Coll d'en Rabassa, Antonio Pantoja, Alfonso Fernández i José Manuel Pérez, respectivament, assenyalaren que, no obstant això, assumiran les decisions que prengui el Govern balear malgrat siguin més restrictives que les que aprovarà l'Executiu d'Aznar, que aposta per una major liberalització del comerc.

En la presentació del grup, que facturarà a les Illes 30.000 milions de pessetes, José Manuel Pérez indicà que aposten «per un comerç modern, que evolucioni i que satisfagui les necessitats del consumidor». Tot i això, el grup ja ha mantingut reunions amb el vicepresident del Govern i conseller d'Economia, Pere Sampol, i la seva posició és «sempre de col·laboració i d'assumir i respectar les decisions que s'adoptin».

Pérez indicà que la idea del mercat de Carrefour «és l'evolució, molt més lliure». Aquesta obertura inclou també, en el cas que la legislació així ho permeti, l'ampliació de jornada, «per mantenir el major temps possible les tendes obertes per donar millor servei al consumidor».

Quant als preus, la política que seguirà l'empresa a les Balears serà augmentar l'agressivitat. «Fins fa poc temps hem estat competidors però sempre hem mantingut un nivell de preus molt agressiu i de línies paregudes». Aquesta tendència es potenciarà, segons José Manuel Pérez, «perquè els costs de distribució es redueixen i els preus de negociació també minven en augmentar el potencial de compra».

Carrefour mantindrà els proveïdors més representatius amb els quals treballaven els antics Pryca i Continente, i també aquells que demandin els consumidors finals per tal d'incloure'ls dins la nova estructura. D'acord amb la informació facilitada pels tres directius de Carrefour a les Balears, els compromisos del grup se centren en el consumidor, els treballadors, el sector agrari, les pimes i la societat. En aquest darrer punt, es mantindran els convenis amb l'Associació de la Síndrome de Down; l'ONCE, Aspas i Fadem. A més, el grup participa en l'organització de curses, festes populars i concursos.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris