nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 17°
16°

El tren d'Inca incorporarà quatre nous viatges a partir de dia primer de juliol

Crea serveis d'anada i tornada a les 6.40 hores i, el darrer del dia, a les 22 hores

El tren d'Inca incorporarà, a partir de l'1 de juliol, quatre nous serveis als que ja presta actualment, per la qual cosa el total de viatges diaris passarà de 40 a 44.

Segons el director gerent dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Josep Antoni Santos, «crearem un nou servei, d'anada i tornada, a les 6.40 hores del matí, que serà el segon del dia després del ja existent de les 6 hores. El següent, a les 7 hores, es retardarà a les 7.20. Els dos nous serveis restants seran els darrers del dia, a les 22 hores d'anada i tornada, per la qual cosa l'actual de les 21.20 ja no serà el darrer de la jornada».

Santos indica que «hem pres aquesta mesura davant l'important nombre de passatgers que es registra durant les primeres hores del matí, principalment per les incorporacions als llocs de feina. Així, podrem descongestionar aquests serveis en hores punta. El viatge de la nit permetrà a molta gent que va a Palma a sopar, al cinema o a qualsevol altra activitat de la capital, no haver de tornar amb pressa i tenir un marge més ampli de temps».

El director gerent d'SFM destaca que «incorporarem quatre viatges diaris més malgrat la feina de rehabilitació de la via que hem iniciat recentment, entre altres causes, per evitar les vibracions que molesten els veïns d'alguns pobles per on passa el tren. Les travesses noves ja estan arribant a Palma. Quan la totalitat de la via ja estigui reformada, previsiblement a finals d'any, serà factible crear un nou servei a les 23 hores. Amb una via en obres, no podem fer més. Tot i les dificultats, serem capaços d'habilitar els quatre nous serveis esmentats».

També per enguany, i com ja informà Diari de Balears en la seva edició d'ahir, el tren d'Inca arribarà a sa Pobla durant el darrer trimestre. Per cobrir adequadament aquesta nova línia, o perllongació de l'actual, SFM ha comprat quatre nous vagons, tècnicament remolcs, per 500 milions de pessetes. A diferència dels actuals, no disposen de tracció pròpia i només compten, de manera autònoma, amb el motor de l'aire condicionat. Si tinguessin tracció pròpia, costarien el doble. No obstant això, els quatre nous vagons disposaran d'espais per a minusvàlids i per a la col·locació de bicicletes.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris