cielo claro
  • Màx: 24°
  • Mín: 16°
23°

El Govern qualifica el futur hangar com a «projecte de valor estratègic»

Aena el treu a concurs de bell nou, sense respectar els drets dels adjudicataris

El projecte de l'hangar de manteniment de l'aeroport de Palma "paralitzat des de fa un any per Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena)" ha estat qualificat per l'Executiu balear de «valor estratègic», segons afirmà el director del Centre d'Investigació i Tecnologia Turística de les Illes Balears (CITTIB). Aquesta declaració fou reforçada pel conseller d'Obres Públiques, Habitatges i Transport, Josep Antoni Ferrer: «Des del Govern volem incentivar i donar suport a la construcció de l'hangar».

Aquest fet concideix amb la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) d'un nou concurs públic per adjudicar novament l'hangar, que n'inclourà no tan sols la gestió i explotació, sinó també la seva construcció, segons fonts de la direcció general d'Aviació Civil.

El Govern de les Illes Balears justificà el «valor estratègic» de l'esmentada infraestructura aeroportuària en què «crea diversificació laboral i sectorial "nous llocs de feina i de diferent tipologia amb la resta d'activitats de les Illes, més l'activació del sector industrial", com també el manteniment de vols durant la temporada baixa, malgrat que la seva ocupació sigui baixa», explicà Tarabini.

Sense dubte, el cost de l'edificació de l'hangar de manteniment a Son Sant Joan "més la plataforma i la urbanització", que ascendeix a uns 3.000 milions de pessetes, és allò que enfronta Aena amb la Unió Temporal d'Empreses (UTE) "formada per Air Europa, Spanair, Ibèria i la constructora aeronàutica CASA", que guanyà el primer concurs en què només es licitava per la gestió i explotació.

Tot això coincideix amb el procés privatitzador que el Ministeri de Foment vol imposar en els serveis aeroportuàris a partir de la proximitat legislatura, la qual cosa causa «perplexitat» i «surrealisme» en el Govern, ja que "afegí Tarabini" «Aena continua tirant endavant la urbanització associada a l'hangar. Els terrenys hi són delimitats i els vials fets».

Aquest estira i arronsa arribà la setmana passada en el seu punt màxim quan l'assessoria jurídica d'Aena comunicà oficialment a la UTE, mitjançat una carta, que tenia deu dies per presentar-hi les al·legacions pertinents contra l'anul·lació per part d'Aena de la construcció de l'hangar de manteniment, sota el plec de condicions del primer concurs públic que s'adjudicà la UTE. Sobre aquest punt, Tarabini indicà que «és un tema molt greu i de gran importància per a les Illes Balears.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris