algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 15°
18°

Tots els partits demanen a Fageda que tanqui el centre per arreglar el trànsit

Els grups a l'oposició aposten també per la reordenació del transport públic

La situació del trànsit a Palma està convertint-se en insuportable. La pressió exercida pels més de vuit-cents cinquanta cotxes per cada mil habitants ha convertit al trànsit en un dels problemes de màxima prioritat pels polítics que fan feina a Palma.

Mentre Cort està enllestint els seus estudis de mobilitat per tal d'adoptar una solució integral i coordinada al problema, que passarà per la reducció del nombre de vehicles circulant i la potenciació del transport públic, els partits a l'oposició tenen elaborats uns plans de xoc que l'equip Fageda no vol tenir en compte. Potser la combinació de tots seria la solució? La resposta a la pregunta queda en suspens, com a mínim, durant quatre anys.

El que sí és cert és que hi ha solucions. Margalida Thomàs i Jordi López (EU) asseguren que «l'adaptació de l'espai urbà a l'automòbil ha reduït la multifuncionalitat del carrer com a lloc de trobada, de jocs, de compres, de passeig i d'identificació de barri en profit d'una sola funció: la circulació motoritzada, marginant els usuaris no motoritzats i provocant una disminució generalitzada de la qualitat de vida a causa del renou, la contaminació i els accidents».

Pel regidor Ferran Trujillo, d'Unió Mallorquina, la potenciació de la bicicleta també és una prioritat, però vol acabar amb l'allau de cotxes de lloguer a la ciutat. Per això proposa «crear una xarxa de grans aparcaments vigilats situats a la perifèria de la ciutat. En el cas que siguin emprats per turistes comptaran amb un projecte de visites pels estrangers amb recorreguts a peu o amb vehicle ecològic que seran guiades per estudiants de la UIB formats per la Universitat i per Cort».

El PSM fa una proposta ferma a favor de la descentralització dels serveis de cap a totes les barriades. «Així aconseguim dos objectius: apropar l'administració a la ciutadania fent-la més còmoda i ràpida i evitar que molts de ciutadans i ciutadanes hagin de desplaçar-se al centre, descongestionant així moltes zones de Palma i bàsicament el centre.

El portaveu del PSIB, Antoni Roig, ha expressat moltes de vegades la creació d'un estudi de mobilitat per tenir la base sobre la qual actuar. Però el que sí tenen clar els socialistes és que s'ha d'introduir un tipus de transport amb energia no contaminant; aconseguir l'alliberament del centre antic dels cotxes i també proposen la creació d'una xarxa de carrils bici per tal de potenciar aquest mitjà de transport entre els ciutadans.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris