muy nuboso
  • Màx: 12°
  • Mín:
10°

La construcció de l'hangar de Palma es congela davant la negativa d'Aena

«L'ens té més interès per ubicar-lo a Madrid o Barcelona», segons fons del sector

La construcció de l'hangar de manteniment de Palma cada vegada és més lluny de ser una realitat, ja que les «negociacions» de la Unió Temporal d'Empreses (UTE) "adjudicatària de la gestió i explotació de l'esmentat hangar, formada per Air Europa, Spanair, Ibèria i la companyia aeronàutica CASA" i Aeroports Nacionals i Navegació Aèria (Aena) «estan congelades i a punt de rompre's», afirmaren fonts del món aeronaùtic. A més, «Aena té més interès per ubicar-lo a Madrid o a Barcelona» i «no es compta amb la pressió del nou Govern de les Illes Balears ni del director de Son Sant Joan», segons ha pogut esbrinar aquest diari.

Aena es vol retirar d'aquest projecte i es planteja convocar un nou concurs per a la seva adjudicació, que també inclouiria el cost de construcció "estimat en 3.000 milions, juntament amb la plataforma i una urbanització", sense compensar l'UTE guanyadora.

Aquest consorci empresarial està disposat a fer-se càrrec del cos de construcció de l'hangar, sempre i que Aena es comprometi a no convocar «un nou concurs ni canviï condicions». En cas contrari durien als tribunals l'ens públic i li reclamarien 5.000 milions d'indemnització, atès que «Aena tindria una responsabilitat per lucre cessant». La via judicial serà una realitat, si Aena no modifica el seu plantejament de convocar un nou concurs. Tot i això, si canvia el plec de condicions originals, l'empresa britànica FLS Aerospace, que fou la perdedora del primer i, per ara, únic concurs d'adjudicació de l'hangar, podria recórrer aquesta situació per sentir-se perjudicada.

Fonts pròximes a la negociació asseguraven que «amb la sortida del Partit Popular del Govern balear i la destitució de Pedro Meaurio com a director de Son Sant Joan, les Illes s'han quedat sense la pressió d'un interlocutor polític afí a l'Executiu Aznar i sense una persona lluitadora per les Balears com Meaurio». A més, les mateixes fonts posaren en dubte la unitat d'acció de l'UTE, ja que «Spanair farà el manteniment dels seus avions a Alemanya després de l'acord signat dijuos amb Lufthansa i Ibèria en aquest moment està pendent de la seva privatització». La crisi de les negociacions entre Aena i l'UTE quedà palesa «en el darrer consell d'administració, ja que Aena ni s'hi presentà».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris