cielo claro
  • Màx: 24°
  • Mín: 16°
16°

Els ciclomotors foren implicats en més de la meitat d'accidents de l'any passat

La Policia Local no arribà a dues denúncies per dia pel renou excessiu dels vehicles

«Els ciclomotors són un gran problema per a la circulació». Això ho diu el comissari Joan Miquel Mut, responsable de Planificació de la Policia Local. Els motorets són els causants de molts dels accidents de trànsit a la ciutat, perquè els conductors aprofiten les reduïdes dimensions dels seus aparells per aficar-se entre els cotxes, i fer més via en els embussos.

Segons xifres facilitades per la Policia Local l'any passat hi hagué un total de 792 accidents de trànsit en els quals els ciclomotors estigueren implicats. Això suposa més del 50 per cent del total d'accidents de vehicles, que es xifraren en 1.376. Molt lluny estaven els turismes, implicats en 357 dels accidents. El comissari Mut indica que els ciclomotors es veuen implicats en infinitat de denúncies, ja sigui per mal estacionament, per incomplir l'obligatorietat de portar casc o per renous molests.

Quant a renous, l'any passat varen ser denunciats 947 vehicles per aquest tema i més del 80 per cent eren ciclomotors. Això no suposa ni tres denúncies per dia, res comparat amb l'escàndol que provoquen diàriament els tubs d'escapament dels vehicles. «Fins ara ha estat molt difícil identificar el propietari del vehicle, ja que les plaques que porten els ciclomotors no són gaire fiables», diu Mut. «A partir del juny passat, emperò "afegeix" els motorets es matriculen amb unes altres plaques, grogues i més grosses, que ens permeten tenir més control, ja que la matrícula ha passat a ser fixa».

El comissari parla de tres raons per les quals considera perillosos els ciclomotors. «La primera és que els conductors, molts de cops, són menors d'edat, que circulen amb inconsciència. Després, no podem oblidar que es tracta de conductors novells, amb poca experiència, la qual cosa no els permet reaccionar d'allò més bé en determinades circumstàncies perilloses. I, en darrer terme, la inestabilitat dels aparells i la reduïda carrosseria, que en cas d'accident o caiguda, sofreix més mal que un altre vehicle».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris