cielo claro
  • Màx: 26°
  • Mín: 17°
22°

La manca de doblers impedeix usar la marca que distingeix el peix illenc

La Federació de Confraries lamenta no dur al mercat el distintiu Producte Balear

La Conselleria d Agricultura, Comerç i Indústria va crear a principi d'enguany la marca Producte Balear per promocionar productes que estiguin elaborats o transformats a les Illes. Es dóna la circumstància que el sector pesquer encara no ha posat en marxa aquesta marca en els mercats municipals i les peixateries (malgrat que s'hagi aprovat) per falta de mitjans i pressupost i perquè s'han d'assumir massa reponsabilitats, segons va afirmar ahir Jaume Rado, gerent de la Federació Insular de Confraries de Pescadors de Mallorca, (Ficopema).

Rado va explicar que «per garantir que el peix que es ven al mercat procedeix de les Balears, és necessari que estigui tancat hermèticament en unes petites caixes de plàstic que tenen un cost massa elevat perquè nosaltres el puguem assumir». El gerent de Ficopema diu que a Mallorca «no es fan aquestes caixes i les hem d'encarregar de fora, fet que implica també una taxa de transport».

Però al marge del tema pressupostari, Rado diu que «no ens poden responsabilitzar (Ficopema) que el peix de les caixes que es ven en el mercat és de Mallorca, ja que hi poden posar peix d'una altra banda». En aquest sentit, Rado comenta que els clients haurien de saber que si la caixa no està totalment tancada «no existeixen garanties que el peix s'hagi agafat a les Illes», diu.

El responsable de la Federació Insular de Confraries veu molt positiva, amb vista al mercat, que es creï una distinció dels productes balears per tal d'identificar, per exemple, que el peix és fresc o és de les nostres Illes, «però encara s'han de resoldre alguns aspectes, com pot ser el financer, perquè això es pugui treure endavant».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris