cielo claro
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
11°

L'habitatge origina més del 41% de les reclamacions davant Consum

En el primer semestre s'han produït 858 queixes davant de les 1.246 de tot el 1998

82694

Els habitatges és l'apartat que més denúncies provoca.

El 41 per cent de les reclamacions efectuades pels ciutadans durant el primer semestre d'enguany estan relacionades amb problemes d'habitatges. Aquest any, a més, el còmput total de les reclamacions s'ha disparat, ja que en només sis mesos els ciutadans han formulat 858 queixes, quan en tot l'any passat el nombre de reclamacions va ser de 1.246, fet que representa un increment del 35 per cent si a final d'any es mantingués aquest percentatge.

De les 850 reclamacions d'enguany tramitades a l'Organització de Consumidors i Usuaris, (OCU) organisme dependent de la Conselleria de Sanitat i Consum, 360 es refereixen a l'habitatge. D'aquestes, 55 són per adquisició d'una casa, 13 per lloguer, 83 per reparacions o manteniment (manobres, reperacions d'electricitat, calefacció, electrodomèstics, etc), 65 per serveis (42 dels quals són per instal·lació de gas) i 126 per complements (electrodomèstics, informàtica, mobles, etc).

Els transports a les Illes Balears ha originat enguany un gran nombre de reclamacions, especialment a causa dels retards i cancel·lacions que hi ha hagut aquests mesos a l'aeroport de Son Sant Joan a causa principalment de la companyia Ibèria i les diferents vagues, com la produïda a la torre de control. De les 233 reclamacions pel tema de transports, 95 han estat per problemes d'aviació a Son Sant Joan i 95 per adquisició, lloguer o reparació de cotxes.

Els usuaris també s'han queixat bastant de problemes que fan referència a l'oci i al turisme, especialment a les agències de viatge i al sector de la restauració. De les 75 reclamacions, 34 corresponen a agències de viatge i 17 a la restauració.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris