algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 14°
20°

Obres Públiques exigirà a Madrid que no retalli el conveni de carreteres

Els doblers per a noves autopistes es destinarien a la xarxa actual

El Govern de les Illes Balears, a través de la Conselleria d'Obres Públiques, renegociarà el conveni de carreteres amb l'Administració central. L'acord programàtic entre els partits de progrés preveu descartar la construcció d'autopistes i autovies, per la qual cosa el gruix del finançament del conveni quedarà sense destí.

El nou conseller d'Obres Públiques, Josep Antoni Ferrer, anuncià ahir a Diari de Balears que, passat l'estiu, el seu departament iniciarà una revisió del pla de carreteres que proposarà alternatives a la construcció d'autopistes i autovies. Segons Ferrer, «evidentment, una revisió del conveni no vol dir renunciar al finançament acordat, encara que és possible que es produeixi alguna reducció. En tot cas, és preferible perdre alguns doblers que desenvolupar unes infraestructures que nosaltres i bona part de la població no consideram desitjables ni necessàries, sobretot per previsibles impactes ambientals que les mateixes Directrius d'Ordenació Territorial, aprovades per l'anterior Govern, volen evitar». Josep Antoni Ferrer espera que el diferent color polític de les administracions central i autonòmica no sigui un obstacle a l'hora d'iniciar la renegociació del conveni. El conseller d'Obres Públiques considera que els doblers que quedin a l'aire a causa de la decisió de no construir noves autopistes s'haurien d'invertir en la millora de la xarxa viària existent, «tenint present que nombroses carreteres secundàries estan suportant unes intensitats de trànsit molt altes. A més, el fet de no crear noves autopistes no vol dir que no es facin tots els esforços necessaris per millorar la seguretat de les nostres vies».

Com es recordarà, el Conveni de Carreteres signat entre els governs central i autonòmic preveu una inversió conjunta, fins l'any 2007, de més de 100.000 milions de pessetes. Aquest acord tenia prevista la construcció d'una autopista entre Palma i Manacor (per Llucmajor, Campos i Felanitx), projecte que ha provocat la creació de plataformes ciutadanes contràries al projecte, la perllongació de l'autopista d'Inca fins almenys sa Pobla i la perllongació de l'autopista de Ponent fins a Peguera.

Matas digué: «Es farà»  

Un dels moments de major tensió entre l'expresident Jaume Matas i la batlessa de Calvià, Margarita Nájera, es produí en un acte oficial de caire turístic. El primer, preguntat per l'autopista de Ponent, contestà, diverses vegades i en un to excessivament solemne que deixà muts els presents: «Es farà, es farà, es farà». Nájera sempre s'ha oposat al projecte a favor d'un desdoblament de la carretera actual.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris