nubes rotas
  • Màx: 21°
  • Mín: 20°
22°

Menor: «Vull que el 50% dels ingressos de l'aeroport arribin per via comercial»

El nou director de Son Sant Joan remarcà que «és prest per parlar de la tercera pista»

El nou director de l'aeroport de Palma, Mariano Menor Muñoz, s'ha marcat com un dels seus objectius prioritaris «aconseguir que el 50% del ingressos de Son Sant Joan arribin per via comercial». D'aquesta manera vol trencar la relació actual que «els situa devers un 35-40%» i equilibrar la balança amb la resta d'ingressos aeroportuaris. No obstant això, anuncià que abans d'ampliar els espais comercials a les instal·lacions aeroportuàries «s'ha de conèixer l'opinió de les concessionàries dels serveis actuals». Aquesta actuació l'enquadrà dins de la política gènerica d'Aena d'«augmentar ingressos», la qual cosa podria possibilitar la negociació «a la baixa de les taxes que es cobren a les companyies».

En canvi, Menor no considerà cabdal la construcció de la tercera pista, ja que indicà que «és encara massa prest per parlar-ne», perquè «encara es pot treure molt de rendiment a les dues pistes existents a través de l'optimització dels sistemes i procediments actuals». Però apuntà que era partidari de «reservar» els terrenys» per si la tercera pista fos necessària més endavant i aclarí que el futur d'aquesta tema depenia d'«allò que es vulgui fer en matèria turística a les Balears», atès que «els plans aeroportuaris de Son Sant Joan han d'anar darrere de la política turística» que s'apliqui.

Altrament, el nou director de l'aeroport de Palma qualificà de «molt important i de «necessitat» la construcció de l'hangar de manteniment i avançà que Aena i el conjunt d'empreses (Ibèria, Air Europa, Spanair i CASA), que en guanyaren el concurs públic per a la seva explotació i gestió, negocien el nou finançament de l'hangar, encara que les companyies aèries es neguen a cobrir el cost de la seva construcció, «perquè aquestes no eren les condicions establertes en el concurs original».

Quant a la utilització de l'antiga Terminal A de manera exclusiva per als vols interinsulars "com també deixar l'espai annex com a aparcament", perquè aquests passatgers no hagin de realitzar llargues travessies per la nova terminal, tal com ho reclama Aeca, assenyalà tan sols que «és estudiable».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris