nubes
  • Màx: 27°
  • Mín: 27°
27°

Aena fa anques enrere i no invertirà un duro en el futur hangar de manteniment

Les companyies encarregades de la seva explotació es plantegen anar als tribunals

Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) es fa enrere i decideix no invertir en la construcció del nou hangar de manteniment de l'aeroport de Palma, just en el moment que des de Madrid s'està pressionant perquè no es materialitzi el pacte d'esquerra i progressista que col·locaria el socialista Francesc Antich com a president de la CAIB i enviaria el president en funcions Jaume Matas a l'oposició.

Les companyies aèries Ibèria, Air Europa, Spanair i Casa, que guanyaren el concurs per a la seva explotació i gestió es plantegen «dur l'ens públic als tribunals si el pròxim dimecres 21 fa oficial la seva negativa» a tirar endavant un projecte del qual teòricament aquest estiu se n'havien d'adjudicar les obres de construcció per així inaugurar-lo l'any 2001, segons informaren fonts del sector aeri. Aquest posicionament per part de les aerolínies és ferm, ja que s'han posat «en contacte amb un bufet d'advocats, perquè ens duguin aquest tema» davant el possible incompliment de l'ens públic de les bases d'un concurs que ell mateix convocà.

Dimarts, AENA, les companyies aèries implicades i el conseller d'Economia i Hisenda en funcions, Antoni Rami, mantingueren una reunió en la qual s'informà de les «modificacions del projecte original» i s'expressà que «el canvi polític no ha de suposar cap tipus de modificació». Mentre que ahir AENA i aerolínies continuaven les converses per arribar a un acord satisfactori per a ambdues parts. AENA valorà l'hangar de manteniment en 1.600 milions de pessetes i 3.000 milions la construcció d'aquest, la plataforma i una zona d'urbanització, però el mateix director general d'Aena, Francisco Cal Pardo, manifestà reiteradament les seves reticències a la seva construccions, ja que «els estudis no ofereixen la viabilitat i rendibilitat econòmica que exigeix una empresa privada».

Aquest retard en la construcció de l'hangar de manteniment alarmà l'exdirector de l'aeroport de Palma, Pedro Meaurio, i el conseller d'Economia i Hisenda, Antoni Rami. És per això que feren arribar les seves preocupacions a Cal Pardo, el qual assegurà que l'any 2001 estaria operatiu.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris