nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 10°
18°

El tren de Sóller retalla un 60 per cent la diferència de passatgers amb el d'Inca

El ferrocarril privat quasi ha igualat els usuaris del públic, però ja toca sostre

El tren de Sóller està a punt de tocar sostre. L'únic servei ferroviari de tot l'Estat amb gestió totalment privada, encara que per concessió pública, ha experimentat en els darrers 13 anys un augment espectacular en el nombre de passatgers. L'any 1985 foren 688.692 els usuaris de Ferrocarril de Sóller, que així s'anomena l'empresa que l'explota. L'any passat, el tren, conegut arreu del món pel seu trajecte turístic i pel vagons d'època, transportà 1.070.479 passatgers, un augment del 55 per cent.

Si el comparam amb el tren d'Inca, amb un ús totalment diferent del pròpiament turístic, el ferrocarril de Sóller ha retallat un 60 per cent la diferència existent el 1985 entre un servei i l'altre. Aquell any, el tren d'Inca transportà 1.159.963 passatgers. Durant el 1997, traslladà 1.338.065 persones. Així, mentre el servei ferroviari Palma-Sóller, com ja hem dit, augmentà els seus usuaris un 55 per cent, el Palma-Inca tan sols ho ha fet un 15 per cent, poc més d'1 per cent anual.

D'aquesta manera, el tren de Sóller pràcticament ha igualat el d'Inca en el nombre de passatgers. Si es perllongàs aquesta tendència, possiblement el primer encalçaria el segon l'any 2003. Malgrat tot, s'ha de tenir present que Ferrocarril de Sóller inclou el servei de tramvia entre aquesta localitat de Tramuntana i el seu port (615.906 passatgers registrats l'any passat). Si comptabilitzam aquest servei, el tren d'Inca ja va ser superat pel de Sóller l'any 1993.

El Ferrocarril de Sóller ofereix 10 circulacions diàries (cinc d'anada i cinc de tornada), però, si la demanda de les agències turístiques així ho exigeix, es poden habilitar 10 circulacions més. En cada una poden viatjar fins 300 persones amb un automotor i sis vagons.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris