nubes rotas
  • Màx: 16°
  • Mín: 15°
15°

Una gran superfície ofereix 1.800 milions per instal·lar-se a l'Olivar

Tres cadenes diferents pugnen per ocupar la planta baixa del mercat

Una cadena de supermercats ofereix 1.800 milions a la Unió dels Usuaris del Mercat de l'Olivar SA, concessionaris de la instal·lació, per desenvolupar el seu projecte de implantació en la planta baixa del mercat de l'Olivar de Palma.

Fonts properes al sector han assegurat que dues firmes més pugnen per ocupar aquest espai, encara que les seves ofertes d'inversió no són de tanta quantia.

Totes tres empreses ja estan establertes a Mallorca i s'enfronten ara a les reivindicacions de diferents grups i entitats que lluiten contra la reforma del mercat que es pretén dur a terme.

Les reivindicacions inicials sorgiren del gremi dels peixaters, que en tot moment s'han oposat a què se'ls desplaci a la segona planta per donar cabuda a un supermercat. La demanda ha rebut la solidaritat de tota l'oposició de Cort i certa implicació del l'equip de Govern, així com les agrupacions de veïns i d'entitats com el GOB.

La consigna general és la voluntat de preservar la idiosincràsia del mercat tradicional, amb el convenciment que l'entrada d'un supermecat en les instal·lacions acabaria per condemnar els venedors de productes frescs que des de sempre han estat presents a l'Olivar.

La reforma que dóna cabuda al supermercat, però, va ser aprovada per la Unió d'Usuaris del mercat a través d'una votació que els peixeters i els seus aliats han provat d'impugnar.

Sigui com sigui, la veritat és que el procés legal posterior als comicis continua el seu curs i ha permès que les grans cadenes hagin començat a presentar les seves ofertes.

Petit comerç De consumar-se la implantació d'un supermecat dins l'Olivar es faria una passa més en la proliferació de grans cadenes en els voltants de Sant Miquel i la plaça d'Espanya. Ahir ja avançàrem la intenció de la gran firma de roba Marks & Spencer a les rodalies. El petit comerç es veu cada vegada més amenaçat i queda en qüestió l'efectivitat de totes les campanyes que han duit endavant per atreure la clientela. En el cas del mercat, el seu enemic els entra a casa. S'ha de recordar que la filosofia de les instal·lacions sempre ha girat entorn d'una comunitat de minoristes. La Unió d'Usuaris argumenta que una reforma en aquesta línia serà en benefici de tots i que l'atractiu del peix es mantindrà estigui a la planta que estigui.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris