algo de nubes
  • Màx: 12°
  • Mín: 11°
12°

De 7 a 145 metres, camí de Valldemossa

El projecte del Govern afecta 64 finques, contempla set rodones noves i costarà 1.712 milions

És difícil imaginar la magnitud d'un projecte urbanístic sense dades tangibles. Gairebé sobre un concepte virtual, sense imatges concretes. És com aquells problemes que plantejaven a l'escola, a les classes de matemàtiques, on t'exigien imaginar un vector a l'espai i fer càlculs amb ell. Era massa dispers. No n'hi havia punts de referència. Per aquest motiu, perquè tothom pugui entendre el que significarà l'autopista projectada pel Govern per ampliar l'actual carretera de Valldemossa, proposam aquest article, eminentment gràfic, elaborat en termes comparatius del que és l'actual via i del que serà en el futur.

Convé, això sí, concretar una mica més, amb dades, el que es pot observar a les imatges. L'amplada actual de la carretera de Valldemossa és d'entre set i vuit metres de mitjana durant tot el traçat. El projecte del Govern, anomenat de desdoblament, preveu una amplada de 30-40 metres, que en algunes zones del trajecte arribaran a 145 metres, coincidint amb les rodones.

Per cert, a la rodona única que hi ha fins ara, ubicada davant d'Emaya, se'n sumaran sis més, que seran construïdes amb passos elevats, popularment anomenats scalextric, per garantir la fluidesa del trànsit. No obstant això, aquest avantatge circulatori contrasta amb l'impacte ambiental que els opositors li atribueixen a aquest tipus de construccions.

En qualsevol cas, aquest projecte, que afectarà a 64 finques rústiques de Palma i de Valldemossa, tot i que ha estat aprovat pel Consell de Govern, encara és susceptible de qualque modificació en funció de les esmenes presentades. De fet, sembla ser que el Govern serà sensible a la petició de la UIB, encapçalada per la veu del rector, Llorenç Huguet, que demanava un accès soterrani al campus universitari. La solució, per ventura, serà una combinació de rodona i soterrani, segons les darreres indicacions de la Conselleria d'Obres Públiques i Foment.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris