algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín: 14°
15°

La limitació d'horaris i llicències enfronta els taxistes de Palma

La Pimem assegura que ara per ara sobren més de 200 cotxes

Part dels taxistes de Palma en una de les darreres mobilitzacions.

27-12-2016
Les limitacions que demana gran part dels taxistes de Palma en relació a les hores de circulació de cada llicència divideix actualment aquest sector.

Mentre que l'asociació de taxistes integrada a la CAEB defensa que els vehicles puguin circular totes les hores que vulguin, la Pimem demana que els taxis descansin almenys 8 hores diàries. Aquesta reivindicació ha duit aquesta associació i l'Ajuntament de Palma a interposar un recurs contra la sentència que eliminava qualsevol regulació dels horaris, els torns i les vacances dels taxistes.

Ara el Tribunal Superior de Justícia de les Balears haurà de decidir sobre aquest recurs. Segons els representants de la Pimem, el descans obligatori duria conseqüències positives. «D'una banda es reduiria el nombre de cotxes que en circulació al mateix temps i de l'altra augmentaria la competitivitat i la qualitat del servei, ja que s'eliminaria la possibilitat que un mateix conductor fes hores extraordinàries, amb els efectes negatius que això comporta» manifestà Isidro Arcos, directiu de Pimem-Taxi.

Segons Arcos, amb aquesta mesura no faria falta regular els dies lliures, ja que amb les 8 hores se solucionaria el problema de la saturació, ja que en aquest moment hi ha a Palma 1.246 llicències i, segons Pimem, el nombre ideal seria de 900.

Fa temps que Pimem, amb el suport de CCOO i UGT, demana una major regulació del sector del taxi per part de l'Ajuntament «per evitar la competència deslleial d'aquells que tenen més llicències. «Nosaltres defensam l'autònom que s'ha de guanyar la vida amb el seu únic cotxe», afegí Arcos.

Els taxistes de la Federació Empresarial Balear de Transports, enquadrada a la CAEB, mantenen postures diferents. «No entenem el proteccionisme de l'Ajuntament envers aquest tema, i més quan a tot Europa es viu un procés de liberalització a tots els àmbits. Tard o d'hora la total llibertat d'horaris i de llicències arribarà a Espanya, ja que és un dels estats de l'UE. D'altra banda, hi ha una sentència que accepta el recurs que interposàrem quan volien limitar la llibertat de circular» declarà Josep Payeras, gerent de la FEBT.

Liberalització

Una recent sentència del Tribunal de la Competència a favor de la supressió de limitacions de llicències a l'àrea metropolitana de Barcelona ha fet que els diferents col·lectius del taxi comencin a posar-se a l'aguait. De moment, emperò, no sembla probable un efecte dòmino que toqui les Illes.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris