algo de nubes
  • Màx: 11°
  • Mín:

Visitants russos, el mercat per al futur

Conselleria, majoristes de viatges i agències exploren un país amb més de 200 milions d'habitants

Russia té més de 200 milions d'habitants. Només que un 1 per cent viatgi entren en el mercat dos milions de turistes. Les expectatives són atractives i la Conselleria de Turisme del Govern balear «comença a agafar posicions», segons el gabinet de premsa de la institució.

Les expectatives són encara més interessants quan el turista rus s'ha erigit com a usuari d'hotels de màxima categoria, amb una capacitat de despesa molt alta i amb ganes de gastar tot el que no pot en el seu país, cosa que el converteix en client d'excepció de l'oferta complementària i habitual en excursions organitzades.

La Conselleria a principi d'any traduí al rus el vídeo promocional que ja havia difós en anglès, alemany, francès i italià, i en aquest moment s'estudia editar fulletons exlusius per a aquests clients.

En acabar enguany s'espera que entre 20.000 i 25.000 russos hagin visitat Mallorca, illa que per ara és l'única de les Balears que rep russos.

La xifra suposa un increment substancial en relació als 15.000 que arribaren l'any passat, encara que l'augment no ha estat tan gran com s'esperava a causa de la crisi del ruble. De tota manera, la progressió s'aventura encara més ascendent en properes temporades.

L'any 1994 va arribar a Palma el primer vol directe des de Moscou i ocupat només per persones d'aquell país. L'esdeveniment, llavors excepcional, s'ha regularitzat i en el present cada dijous hi arriba un avió.

A més, nombroses persones incloses en aquest col·lectiu viatgen fins a Mallorca des de Barcelona, el punt que més els atreu de tot l'Estat.
«És un mercat per a l'hivern "han declarat des de la Conselleria", molt important per diversificar-lo davant una possible crisi d'un altre dels mercats».

La incursió illenca a aquest immens país per ara s'ha fet de dues maneres, una a través de les fires de turisme i l'altra amb el qual s'anomenen «visites educatives».

En el primer aspecte, la Conselleria participà en l'estand de Tour Espanya en la fira MITT que se celebrà en març a Moscou, així com ho va fer en abril a les de Cheliabinsk i d'Ekatertimburgo. En aquesta darrera ciutat repetirà assistència en la fira que hi és prevista en novembre, mentre que en desembre farà el mateix a Irkutsk. L'any que ve es repetiran aquestes accions amb la novetat que a la fira de Moscou s'acudirà amb un estand independent i específic de les Illes Balears.

De la seva banda, les «visites educatives» es dirigeixen a agents de viatges del país del nord per mostrar-los la mecànica de la indústria turística illenca a la vegada que se'ls organitzen recorreguts per Mallorca perquè coneguin el que llavors podran ofertar en la seva terra.

El primer que ha hagut de fer la Conselleria en rebre aquests convidats ha estat posar-los en situació, ja que en veure els índexs de visitants que rebem ho troben quantitativament poc en estar acostumats a xifres de població milionàries. Per tant, se'ls han d'introduir els termes de proporció.

En un futur proper Turisme oferirà els mateixos programes a periodistes russos perquè facin reportatges sobre Mallorca, la qual cosa es considera que té un potencial promocional més gran que qualsevol fulletó.

D'aquesta manera es prova de popularitzar un indret que «a molts els costa situar en el mapa», han afirmat els nostres interlocutors.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris