nubes rotas
  • Màx: 13°
  • Mín: 12°
14°

Aprovat el Pla de carreteres sense aclarir per on passarà l'autopista de Manacor

Foment encarregarà un «estudi informatiu» abans de prendre la decisió final

El Govern aprovà ahir el Pla director de carreteres sense aclarir el traçat definitiu de l'autopista de Manacor. El portaveu Manuel Ferrer Massanet indicà que la Conselleria de Foment farà un «estudi informatiu» abans de prendre'n la decisió final. A la vegada, l'Executiu va prendre la decisió d'incloure en el pla el tram d'autopista sa Pobla-Alcúdia, a part de la construcció de nombroses variants a pobles de Mallorca.

Però la incògnita principal encara continua: per on passarà la polèmica autopista de Manacor? Tot apunta que el Govern ja té decidit el desdoblament de l'actual carretera de Campos per pujar després cap a Felanitx i Manacor. Així, l'important és que cal saber què passarà amb les variants que han de passar a prop dels diferents nuclis urbans. Aquí és on rau un dels punts més importants d'aquest estudi informatiu.

El cert és, però, que el definitiu pla director que haurà de ser aprovat pel Parlament conté modificacions respecte del projecte que va ser sotmès a exposició pública.

El més important és que el Govern ha decidit incloure el tram d'autopista entre sa Pobla i Alcúdia, així com l'establiment de quatre carrils a la ronda Sud de Ciutadella, i el condicionament de la carretera Son Servera-Cala Millor, que finalment no tindrà doble carril sinó una estructuració especial per fer-la més transitable.

Una altra de les novetats és l'aprovació en una segona fase de la variant nord d'Algaida, la ronda de Felanitx, i les variants de Muro, Santa Eugènia, Sencelles, Llubí i Santa Margalida. En aquest mateix sentit, també es faran dues noves vies de circumval·lació per als nuclis urbans de Bunyola i Cas Concos.

Per un altre costat, s'inclouran els projectes vinculats a la revisió del pla viari de Palma, amb un pas superior a la carretera de Sóller i el projecte del tercer cinturó de Palma en una segona fase. També es manté el desdoblament del segon cinturó de Palma, així com l'accés del Molinar amb la via de Cintura.

Medi ambient

El pla inclou mesures de defensa del medi ambient. Així, hauran de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental tant els projectes que afecten àrees naturals d'especial interès com els que afecten les àrees d'interès paisatgístic.

També s'aprovà que els enjardinaments i la restauració vegetal devora les carreteres i autopistes s'haurà de fer amb espècies mediterrànies, preferiblement autòctones. A més, per avaluar l'impacte de les obres s'haurà de tenir en compte la superfície de vegetació natural afectada, la problemàtica paisatgística, la biodiversitat, els valors etnològics i de construcció tradicional i el patrimoni històric i arqueològic. Una altra de les proteccions també haurà de preveure els valors patrimonials i jaciments arquitectònics dissenyant les mesures de protecció adequades.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris