cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 25°
29°

Les variants de l'autopista retarden el Pla de Carreteres del Govern

Foment estudia des de fa mesos com es pot fer menys mal als interessos particulars

El conseller de Foment, Joan Verger, ha hagut de resoldre un munt de problemes abans de fer públic l'esperat Pla de carreteres. I els dubtes continuaran fins al darrer moment a causa de les variants per on haurà de passar l'autopista al costat d'alguns dels pobles del trajecte. L'oposició també pensa que el Govern no vol aprovar i fer públic el pla abans del debat de l'Autonomia.

El primitiu projecte de l'autopista de Manacor, defensat per Gabriel Le-Senne fins al dia de la seva dimissió, preveia un nou traçat que passàs pel sud de Llucmajor, enfilàs després el nord de Campos, passàs per l'oest de Felanitx i arribàs a Manacor pel sud-oest. Aquesta autopista, concebuda en forma quasi de semicercle serviria també per enllaçar la via ràpida amb les carreteres dels pobles del centre de Mallorca.

Però les protestes ciutadanes, sobretot a Campos, i per part de persones molt properes al PP, forçaren una segona solució: desdoblar l'actual carretera, escorant cap al sud-est l'autopista i trencant la concepció d'anell comarcal que havia de desenvolupar la primera opció.

Per tant, el Govern va presentar aquesta segona opció i, teòricament, divendres passat el Consell de Govern l'havia d'aprovar. Però el problema són les variants. L'autopista no pot passar per dins els pobles, sinó que els ha de circumval·lar. El problema aleshores es fa molt complex: per on, pel nord-oest o pel sud-est? Cada costat és ple de finques i cases construïdes i cada vegada més cotitzades. Tothom pressiona, i l'autopista ha de passar almenys a 500 metres del nucli urbà. Per tant, l'arc que descriu és molt ample i lesiona molts d'interessos privats. Per tant, el Govern encara manté enlairats els dos projectes d'autopista de Manacor: aquell que no passa a prop de cap poble i el del desdoblament, que també produeix pressions i tensions. La decisió final, però, no arribarà fins l'any que ve, probablement fins després de les eleccions. Però allò segur és que, per sentència judicial, sense pla no hi ha possibilitats de fer inversions en carreteres per sentència judicial.

El GOB

Els dirigents del GOB estan molests perquè oficialment el Pla de Carreteres està aprovat i encara no han rebut cap explicació sobre les al·legacions que hi presentaren. «En aquests moments encara no sabem res de res del que està passant», afirmà Miquel Àngel March.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris