algo de nubes
  • Màx: 10°
  • Mín:

«El mercat japonès és obert als productes balears de gran qualitat»

Juro Nakagawa parlà de les possibilitats empresarials que ofereix el país nipó

Els productes balears de qualitat poden tenir un lloc important al mercat japonès. Així explicà Juro Nakagawa, professor de la Universitat Keizai de Tokio que es va desplaçar al Centre Bit d'Inca per oferir una conferència als empresaris de la comarca sobre Com exportar al Japó. Nakagawa indicà que la fórmula per exportar al país nipó és oferir uns productes atractius, gairebé exclusius i d'una qualitat extrema sense tenir por d'imposar uns preus alts, així com ho fan les indústries franceses o italianes. Aquesta és la solució per vèncer la limitada producció que pot oferir Mallorca. El camp de la pell i el calçat i el de l'alimentació, sobretot a través del vi, són els que ofereixen més possibilitats. Això sí, per aconseguir-ho emperò no s'ha d'intentar vendre els diferents productes per separat sinó com un conjunt fruit d'una cultura. Respecte aquesta qüestió Nakagawa esmentà que «les Balears són unes grans desconegudes al país del sol naixent, En aquest sentit resta encara molta feina per fer». El professor Nakagawa creu que «seria interessant promocionar les Illes com una destinació turística per als ciutadans japonesos. Més de 17 milions de japonesos viatjaren a l'estranger el passat any i a l'any 2000 seran 20 milions».

Una altra fórmula viable seria la de publicitar les exportacions relacionant-les amb personatges famosos lligats a Mallorca com ara Miró o Chopin.

Nakagawa va assegurar que el mercat japonès té importants avantatges per als empresaris balears damunt altres més grans com ara el nord-americà. Així, diu que «els japonesos són clients de major poder adquisitiu i que són molt lleials amb un producte si aquest els convenç. Tot i això també costa més d'entrar-hi».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris